Pre-Collection Officer (vikariat)

Pre-Collection Officer (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Trivs du i en bred och kundnära roll där du får vara med och påverka privatekonomin och arbeta med tydliga processer avseende kravhandläggning? Avida Finans söker nu en ny kollega till Pre-Collection teamet i Stockholm.

OM TJÄNSTEN

Som Pre-Collection Officer ingår du i ett team om 10 personer där dina åsikter och din prestation är viktig i teamets gemensamma utveckling och förbättringsarbete. Pre-Collection teamets huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta och hjälpa kunder med betalningssvårigheter för att tillsammans komma fram till en hållbar lösning. Du kommer bland annat vara ansvarig för kunduppföljning, administration och kontakt med vår externa inkassobyrå i Sverige.

På Avida finns stora möjligheter att vara med och påverka verksamheten och en del av din roll kommer att bestå av att tillsammans med dina kollegor arbeta med att bygga, utveckla och förbättra processerna kopplade till Pre-Collection.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantera inkommande och utgående telefonsamtal och regelbunden mailkontakt med våra kunder för att följa upp kraven
• Hantera förberedelser för sanering för inkassering
• Uppföljning, prestanda och noggrann övervakning av resultat och leveranser
• Hantering av dödsbo, skuldavräkningar, tvister, uppsägningar, vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesse
• Hantering av incidentrapportering och genomförande av interna kontroller

KVALIFIKATIONER OCH PROFIL

Vi ser det som krav att du:

• Talar och skriver svenska och engelska flytande
• Har en fullständig gymnasieutbildning
• God datorvana och goda kunskaper inom Excel

Erfarenhet av kravhantering/inkasso/finans är meriterande men ej ett krav.

Vi söker dig som trivs i en roll med många kontaktytor och som klarar av att självständigt plocka fram lösningar i förhållande till de krav som ställs på verksamheten. Du har ett självklart kundfokus och gillar att leverera tydliga lösningar för våra kunder. Tidigare kollegor skulle beskriva dig som stresstålig och flexibel och berömmer dig ofta för din problemlösande förmåga och noggrannhet. Vi tror att du tycker om samarbete med kollegor och uppskattar att arbeta i team. Du har en hög kommunikationsförmåga med pedagogisk anda och motiveras av att arbeta gentemot uppsatta mål och drivs av kontinuerlig utveckling.

VI ERBJUDER DIG

Som anställd hos oss får du en fullständig utbildning inom olika delar av krav hantering & Inkasso. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Avida inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad avdelning med härliga kollegor som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som medarbetare.

Vi är ett bolag med en positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Hos oss får du frihet under ansvar och blir en del av vår gemenskap som är inkluderande och fylld med energi. Hos oss uppskattar initiativrikedom och engagemang och inom Avida spelar alla en lika stor och viktig roll i bolagets framgång. Vi gör Avidas resa tillsammans och på vägen kommer att vara omgiven av härliga kollegor en del av många roliga gemensamma aktiviteter.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Augusti 2021, alternativt med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning (vikariat) i 18 månader med stor chans till förlängning
Placering: Södermalmsallèn 36, 118 28 Stockholm
Arbetstider: Vardagar 08:00-17:00

Med anledning av nuvarande samhällssituation arbetar större delar av Avida remote/hemifrån och för denna roll gäller för närvarande detsamma. Dock under den initiala introduktionsfasen krävs det att du är fysiskt på kontoret under ett par veckors tid.

DIN ANSÖKAN

Är du intresserad av rollen hos oss? Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast den 30 maj 2021. Då urval och intervjuer kommer att ske löpande, kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vänligen notera att på grund av GDPR hanterar vi inte ansökningar via mail, utan endast via vårt rekryteringsverktyg. Erbjudanden från rekryterings- och konsultfirmor undanbedes. Detta är en tidsbegränsad anställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Stockholm.

För mer information kontakta gärna vår Team-leader Maria.Talebi maria.talebi@avida.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


IT Business Analyst - Sales & Marketing

IT Business Analyst - Sales & Marketing

18 maj 2024

16 maj 2024