Preem söker Förvaltningsansvarig till Marknad & Försäljning

Arbetsbeskrivning

Preem söker Förvaltningsansvarig till Marknad & Försäljning
Trivs du med att arbeta i gränslandet mellan verksamheten och IT? Som Förvaltningsansvarig inom Marknad och Försäljning får du möjligheten att utvecklas i en roll där du får arbeta verksamhetsnära i en snabbrörlig organisation.



Jobba för framtiden redan i dag



IT och Verksamhetsutveckling arbetar tillsammans med Preem IT-avdelning för att ge Affärsområde Marknad & Försäljning rätt IT-stöd. Vårt förvaltningsteam består av fyra medarbetare och nu söker vi en ny kollega för våra kort- och kassasystem. Till vårt förvaltningsarbete använder vi förvaltningsmetoden PM3 och arbetar i tätt samarbete med IT-avdelningen.



Några av dina arbetsuppgifter;

• Nära samarbete med verksamheten och IT-avdelning genom att kravställa och kommunicera verksamhetens behov, ta fram lösningsförslag och verifiera lösningar.
• Tillsammans med IT leda arbetet med kravinsamling, testning, att verifiera och godkänna interna och externa leveranser.
• Samla verksamhetens krav till årlig förvaltningsplan samt i löpande dialog säkerställa rätt prioritering och plan för IT-förvaltningen inom gällande ramar.
• Du har ansvar att följa upp budget och utfall. Detta innebära bl a att kontera fakturor för arbete som genomförts av leverantör i de förvaltningsobjekt man ansvarar för.
• Leda och delta i förvaltningsmöten, möten med verksamhet, leverantörsmöten, mm
• Rapportera framdrift och avvikelser inom förvaltningen till förvaltningens styrgrupp (Förvaltningsägare/Teknikägare).


Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.



Tjänsten är en tillsvidare anställning med placering på Preems huvudkontor i Stockholm.



Har du den här bakgrunden?



Du trivs med, och har erfarenhet av, att agera i gränslandet mellan verksamheten och IT. Du har lätt att förstå affärs- och verksamhetskrav och översätta de till relevanta IT- lösningar.



Du har minst 2-3 års erfarenhet av förvaltningsledning, gärna PM3, budgetarbete, kravspecificering, mm. Det är meriterande med erfarenhet av projektledning.



Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken krävs i det dagliga arbetet. Det är meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet inom kort- och kassasystemsförvaltning eller bank.



Är det här du?



• Stresstålig med förmåga att koordinera och prioritera flera projekt parallellt
• Strukturerad, ordningsam och noggrann
• Social och utåtriktad med en lösningsorienterad inställning
• God samarbetsförmåga - lätt för att anpassa sig till olika situationer och människor
• Van att ta ansvar och arbeta självständigt genom att driva både operativa och strategiska frågor
Ta reda på mer!



Är du intresserad av denna tjänst, sök redan idag. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ann-Christine Holmer, 070 221 5970. Ansökan; ditt personliga brev och CV skickas via www.dfind.se. Senast den 18 april vill vi ha din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!



Fackliga kontaktpersoner: https://www.preem.se/om-preem/karriar/lediga-tjanster/fackliga-kontaktpersoner



Om Preem



Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, förnybara drivmedel och eldningsoljor till företag och privatpersoner i Sverige. Våra två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner ton råolja per år. Drygt två tredjedelar av produktionen exporteras, vilket gör oss till Sveriges tredje största exportföretag. Preem har ett rikstäckande servicenät med cirka 570 tankställen för privat- och yrkestrafik.



Preem AB har drygt 1 300 anställda varav 900 arbetar vid våra två raffinaderier i Göteborg och Lysekil. Tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är vi över 3 000 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke. För helåret 2015 var Preems omsättning 66 miljarder SEK.



På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på www.preem.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Robin Hallman

Ann-Louise Nyman

Fanny Cederberg

Raisa Söderberg

Fredrik Svensson

Robin Hallman

Karolina Johnsson

Fanny Cederberg

Angelica Strand

Eva Tostgård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 mars 2017

Besöksadress

Platensgatan 2 Linköping
None

Postadress

Platensgatan 2 Linköping
Linköping, 58220

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023