Premo söker en produktionsplanerare

Premo söker en produktionsplanerare

Arbetsbeskrivning

Om jobbet
Premo expanderar i en rasande fart och behöver dig som har kunskap inom produktionsplanering och vill arbeta med sälj- och verksamhetsplanering (S&OP).
Vill du arbeta i en mångfacetterad och komplex roll med fokus på en hållbar affär med kvalité och goda relationer som plattform kan det vara dig vi söker.
Du kommer att vara en av Premos nyckelpersoner med fokus på att kartlägga behov och därefter optimera processer för att bolaget ska kunna leverera med hög kvalitet samt arbeta så kostnadseffektivt som möjligt.
I takt med att bolaget växer och utvecklas och då tjänsten är nyinrättad kommer du ha stor möjlighet att forma och utveckla din egen roll.
Arbetsuppgifter
Då kundbasen ständigt ökar behöver vi arbeta mer effektivt med koordinering och samordning vid implementeringen av nya affärer.
Med din kompetens och kunskap kan Premo hitta konceptet till framgång och säkerställande av hög kvalitét genom hela distributionsledet.
Du kommer att vara ensam ansvarig för att skapa, implementera och förvalta processer för sälj- och verksamhetsplaneringen.
Du kommer att rapportera till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
· upprätta och utveckla S&OP-processen och planera hela kedjan från försäljning till leverans (produktionsplanering)
· ansvara för att S&OP-processen koordineras och efterlevs samt anpassas och utvecklas över tid
· ansvara för implementeringen och upprätta en projektplan för varje enskild affär
· arbeta tvärfunktionellt samt säkerställa och följa upp att rätt implementerings-aktiviteter enligt S&OP-processen utförs av de olika berörda avdelningarna/funktionerna
· säkerställa att sälj- och leverans samt budget- och prognos är koordinerade och i balans med varandra
· stötta och informera säljavdelningen om vad som krävs på förhand och i ingåendet av en affär
· löpande förtydliga vilka möjligheter och begränsningar som finns för att uppnå hög kvalité av leverans. Allt från att säkerställa att IT-stöd finns till möjligheten för leverans och distribution inom produktionsavdelningen.
· verka för en stark kommunikation avdelningarna emellan och utgöra länken mellan de olika funktioner som påverkas vid implementeringen av en ny affär
· löpande följa Premos olika affärer och kundupplevelser - allt från insäljande till uppföljning av leverans av tjänster och produkter
· genomföra och ansvara för de administrativa arbetsuppgifter och rapporter som är aktuella och relevanta i arbetet för att uppnå goda resultat
Vem är du?
För att vara framgångsrik i denna roll har du förmåga att snabbt skapa dig en bild av helheten och alla delar i en eller flera processer.
Du är van vid att arbeta självständigt och har god vana av projektledning och process-dokumentering. Du känner dig trygg i analys och beräkning av större data och information. Detta samtidigt som du kan lyfta blicken, se helheten och är stark kommunikativt och ser värdet i att skapa och bibehålla goda relationer.
Vi tror att du är en driven person med förmåga att inspirera och motivera personer mot samma målbild. Du är förtroendeingivande och ser den enskilda individen.
Att vara en jordnära problemlösare och att ”hugga i” där de behövs utan att tappa fokus på helheten och slutmålet och att driva de olika projekten framåt är för dig inga problem.
Vidare ser vi att du är strukturerad och brinner för att arbeta med ständigt förbättrings- och effektiviseringsarbete där du aktivt är med och bidrar till bolagets utveckling och framgång.
Du har en relevant, eftergymnasial, utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område och eller inom distribution och logistik. Du har med fördel även arbetat med S&OP-processen i tidigare roller.
Du har god datorvana och är van användare av analys och presentations verktyg
Tjänsten kräver att du talar och skriver svenska och engelska flytande.
Urval sker löpnade så skicka in din ansökan redan idag!
Tillträde, Omfattning
Enligt överenskommelse med önskemål om i början av Q1 2022. Heltid.
Placering är i fräscha, ljusa lokaler på vårt huvudkontor i DN-huset på Kungsholmen.
Covid-19
Premo följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och restriktioner genom att möjliggöra hemarbete.
Om Premo
Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är: Vi säkerställer spridning av det fria ordet och tillgodoser den medvetna invånarens behov av dagliga leveranser genom samdistribution av tidningar och paket i hela Stockholm. Vår vision är: Vi underlättar livet genom överlägsna leveranser. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra produkter. Premo når ca en miljon hushåll och 2 miljoner invånare i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 200 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.
Läs mer om oss på www.premo.se
Ansökan och frågor
Din ansökan med personligt brev och CV skickar du per e-post till ansokan@premo.se - hit är du också välkommen att ställa frågor. Då vi gör ett fortlöpande urval är vi tacksamma för din ansökan så snart som möjligt, dock senast 7:e November 2021.
Premo välkomnar mångfald oavsett kulturell bakgrund, sexuell läggning, funktionsvariation, religion, kön eller ålder.
Vi ser framemot din ansökan!
Premos Rekryteringsteam

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premo (Pressen Morgontjänst) None
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 1 december 2021

Besöksadress

Gjörwellsgatan 30
Stockholm

Postadress

None
None

Liknande jobb


26 april 2024

18 april 2024

18 april 2024