Prestigelös ekonomiassistent till administrativ roll

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent som vill arbeta i en administrativ roll!

Företaget har ett långsiktigt behov med start i september. Du kommer att börja som vår SJR-konsult och efter sex månader är avsikten att uppdraget övergår till en anställning hos kunden.

Vad innebär rollen?
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med kund- och leverantörsreskontra, betalningar, ta fram underlag och göra avstämningar inför månadsbokslut, intrastatrapportering samt uppdatering av valutakurser.

Utöver detta består stora delar av rollen av diverse administration så som posthantering, kvalitet- och miljödokumentation, översättning av dokument till engelska samt kontakt med fastighetsskötare och diverse kontorsgöromål.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll och som trivs i en delad roll där diverse administration utgör en stor del av din arbetsdag. Det är viktigt att du känner dig trygg i engelska, då detta är företagets koncernspråk. Du är en van använadare av Excel och har du dessutom erfarenhet av Mediusflow och Movex är det meriterande.

För att passa i rollen är du stabil och prestigelös. Du har en positiv attityd och tycker om att hjälpa till där det behövs.

Ytterligare information om uppdraget
Behovet hos vår kund är relativt omgående och företaget har sina lokaler på Hisingen. Arbetstiderna är flexibla mellan 8-17.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Amanda Karlsson på 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 18 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024