Pricing & Bid Manager

Pricing & Bid Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag.
Vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice och vi är stolta över att vi driver branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.
Pricing & Bid Manager
till Malmö
Vi söker dig som trivs bäst när du får möjlighet att verka analytiskt, men samtidigt ha stora interna och externa kontaktytor. Du är en person med mycket driv och energi som trivs som bäst när du får saker att hända!
Vad innebär rollen som Pricing & Bid Manager?
Som Pricing & Bid Manager hos oss arbetar du både brett och djupt och fyller en viktig funktion i vårt arbete med att säkerställa vår omsättning, lönsamhet och att vi följer våra avtalsvillkor med kunderna. Du har ett nära samarbete med vår serviceorganisation, där prisjusteringar, prissättningar och avtalssupport är några av huvuduppgifterna. Du utformar och implementerar verktyg, rutiner och processer. I tjänsten jobbar du i nära samarbete med och rapporterar direkt till vår Service, Support & Control Manager.
Du är ansvarig för:
Prissättning av tjänster och produkter
Nyförsäljningsprislistor & beräkningskalkyler
Prisjusteringar
Löpande översyn av befintliga kontrakt
Juridiskt säkerställande av avtal
Pricing projekt
Omsättning/kund/produktanalyser
Uppföljning av omsättning
Löpande analys av kundportfölj

Du varvar långvariga/löpande projekt relaterat till prissättning med kortare beställningsuppdrag från verksamheterna. Du besvarar inkommande frågor och supporterar verksamheterna löpande i frågor som avtal, prissättning, prisjustering mm.
”Jag värderar den ärlighet och öppenhet som Elis står för och som gör att vi kan ta vara på medarbetare och utveckla vår verksamhet mot gemensamma mål på bästa sätt.
Vi är ett starkt och positivt team där våra värderingar, respekt, ansvar, integritet och föregå med gott exempel är en naturlig del av vår vardag.
Därför är det viktigt för mig att finna rätt person, som har ambitionen och viljan att ge det yttersta av sig själv, bidra med sina unika kunskaper och vara en del av vårt kreativa team.”
- Carina Adamsson, Service Support & Control Manager
Vem är du och vad kan du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för analytiskt arbete, siffror och statistik. Du har även en god social förmåga, då samarbete och att skapa nätverk har en avgörande betydelse för att lyckas i arbetet.
Då du kommer att ha stora kontaktytor och supportera stora delar av organisationen krävs det att du är kommunikativ och relationsskapande. Du har en förmåga att strukturera och planera ditt arbete och du har en flexibel och prestigelös inställning.
Vi vet inte vad du har gjort tidigare, men du har lägst någon form av högskoleutbildning eller liknande. Det vi vet är du har mycket avancerade kunskaper i excel.
Körkort är ett krav.
Varför ska du välja Elis?
En spännande och omväxlande roll i högt tempo och med stort ansvar i branschens marknadsledande företag. En trevlig arbetsplats, centralt placerad i Malmö med goda pendlingsmöjligheter.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Carina Adamsson, Service Support & Control Manager, 0706-47 79 52.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan.
Sista ansökningsdag är söndagen den 17 oktober 2021.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elis Textil Service AB GAMMELSTAD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Postadress

Hantverkaregatan 2C
GAMMELSTAD, 95433

Liknande jobb