Prisansvariga till inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 850 anställda. Omsättningen är cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.

Vår tro är att vi alla har en bonde i själen, och att hemodlat är vår tids stora jordbruksreform. Vår ambition inom Granngården är att skapa den bästa jordnära kundupplevelsen.  Nu letar vi på Granngården efter dig som vill jobba på vårt Servicekontor i Malmö i en helt ny roll som Prisansvarig. Vi söker dessutom två! Läs mer om tjänsten och sök redan idag!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Prisansvarig ingår ansvar för prissättning, överblick av marknaden och omvärlden, konkurrentbevakning i prisfrågor samt arbete med att hålla priser aktuella och marknadsanpassade utifrån Granngårdens prisstrategi. Du ansvarar för att sätta rätt pris vid rätt tillfälle.

Du ansvarar för att hantera prisfrågor som uppkommer och arbetar fortlöpande med strukturen och processen kring prissättningen. Du kommer vara en representant för prisfrågor i organisationen.

Du måste ha förståelse för kundens köpresa och dess val av kanaler, gärna digitalt erfaren och med omnichanneltänk, samt ha kunden och marknaden i fokus.

Du kommer ha ett tätt samarbete med kategoricheferna, som ansvarar för lönsamheten, och vara en länk ut till bland annat marknadsavdelningen och butikerna.

I din roll kommer du vara en av nyckelpersonerna i Granngårdens pristeam. Tillsammans med pristeamet är du också delaktig i ständig förbättring och effektivisering av arbetsrutiner och verktyg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Daglig administration i prisverktyg
Aktivt säkerställa rätt pris på produkter
Aktivt kartlägga relevanta konkurrenter
Ta fram relevant statistik från olika system
Kontinuerlig avstämning med Kategori
Utveckla prisstrategin i samråd med Kommersiell chef
Dagliga interna kontakter med Granngårdens organisation, t ex de andra teamen, butik, i syfte att inhämta, kontrollera och säkerställa korrekta uppgifter i prisverktyget.
Arbetslivserfarenhet

Du har erfarenhet att arbeta med kvalitetsarbete, du är van att agera utefter affärsmässiga principer och har en god förståelse för marknadsvillkor och prissättning. Som person är du driven och självständig, du besitter en god förmåga att analysera, kommunicera och organisera. Du är en van dataanvändare, främst inom Excel.

Vi söker dig med en högskoleutbildning inom marknad, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Rollen kräver också:

Erfarenhet från detaljhandel, gärna omnichannel
God vana av Engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Microsoft Office speciellt Excel
Personliga egenskaper

Noggrann & Strukturerad
Siffersinne
Analytisk
Kvalitetsmedveten
Serviceinriktad och förståelse för ett arbete med kunden i fokus
Förmåga att arbeta självständigt
Förmåga att prioritera
Positiv inställning
För att axla rollen så ser vi att du har god affärsförståelse, analytisk och ansvarstagande med förmåga att leverera med hög kvalité i tid i en tempofylld miljö. 

Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som ledare inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:

Jordnära
Engagerad
Kundfokuserad
Vinnare
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.

Tillträde:  Enligt överenskommelse.

Anställning:  Heltid. Granngården tillämpar provanställning de 6 första månaderna.

Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen och maila Sofia Ståhlros, Kommersiell chef;  sofia.stahlros@granngarden.se  

Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 4 maj. Vi arbetar löpande med urvalet så kom in med din ansökan så snart som möjligt! Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:

https://granngarden.se/jobba-hos-oss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Granngården AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Liknande jobb


15 maj 2024

Revenue Manager

Revenue Manager

14 maj 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 maj 2024