Private Label Key Account Manager till Maria Nila

Private Label Key Account Manager till Maria Nila

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i processen att utveckla nya och befintliga varumärken inom skönhetsbranschen? Från idé och koncept till produktutveckling och försäljningsstrategi? Maria Nila är ett familjeföretag i grunden och tack vare veganska och hållbara produkter av hög kvalitet tillsammans med drivna och engagerade medarbetare, har de lyckats etablera sig som en mycket stark aktör på marknaden. De söker nu en Private Label Key Account Manager (KAM) som kommer att arbeta med att hitta långsiktiga partnerskap med aktörer som vill utveckla sitt egna varumärke genom att skapa hår-och hudvårdsprodukter.

OM TJÄNSTEN
Maria Nila är ett företag i stark tillväxt som fokuserar på kontinuerlig innovation inom produktsortiment, design och försäljning. Med egen produktionsanläggning i södra Sverige tillverkas ett brett sortiment inom hår-och hudvård. Här utvecklas och produceras även produktportfolion till externa varumärken och aktörer, vilket utgör avdelningen Private Label.

Som Private Label KAM kommer du att samarbeta med aktörer som vill utveckla sitt egna varumärke genom att hjälpa dem med produktutveckling av hår- och hudvårdsprodukter. Du kommer att rapportera till Head of Private Label och arbeta tätt ihop med två andra KAM i teamet. Placering för tjänsten är på det ljusa och fina huvudkontoret på Villagatan, centralt beläget i Stockholm, resor inom Europa förekommer.

Du erbjuds:


* Goda utvecklingsmöjligheter nationellt såväl som internationellt i ett entreprenörsdrivet bolag där egna idéer välkomnas med öppna armar.
* Anställning i ett bolag som tar ett stort socialt ansvar. Maria Nila är unika i branschen med produkter som är 100% veganska och närproducerade i Helsingborg. Dessutom tar de en stark ställning mot djurplågeri och donerar varje år pengar till extra utsatta djurarter. Läs mer om deras engagemang här.
* Hos Maria Nila präglas kulturen av filosofin att hårt arbete och prestation belönas samtidigt som det är viktigt att alla har kul tillsammans. Årligen anordnas flera konferenser, fester och resor för att stärka teamkänslan, kompetensen och kulturen. Du erbjuds en trygg anställning med en fast månadslön och en provisionsbaserad del.


ARBETSUPPGIFTER
Som Private Label KAM kommer du att identifiera nya möjligheter, pitcha erbjudande och ansvara för att utveckla produkten tillsammans med kund och intern kompetens. Du är involverad genom hela processen där varumärken och produkter skapas.
Du kommer till exempel att:


* Informera om, sälja in samt utveckla produkter tillsammans med kund, labb och produktion
* Koordinera och projektleda hela produktutvecklingsprocessen i nära samarbete med kund, vilket innefattar allt från framtagning av prover och förpackningsdesign, kontakt och förhandling med leverantörer, budget och produktionskostnader fram till produktion av färdigställd produkt
* Utforma budget med kund, utgöra ett stöd samt vara en långsiktig partner till kunden
* Ansvara för att Private Label-verksamheten växer genom att marknadsföra konceptet till nya intressenter
* Driva ditt egna arbete och hela tiden komma med utvecklingsidéer och förbättringsförslag


VI SÖKER DIG SOM
* Har en kandidatexamen inom ekonomi, marknadsföring, management eller inom annat relevant område
* Har något års erfarenhet av produktutveckling eller en kundorienterad och relationsskapande roll
* Är flytande i svenska och engelska i tal såväl som skrift
* Har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint
* Har B-körkort

Det är meriterande om du:
* Har arbetat med försäljning kopplat till hår- och skönhetsprodukter
* Har ett intresse av hårvård, styling eller liknande

Som person är du:
* Orädd
* Relationsskapande
* Resultatinriktad
* Ansvarstagande

Tjänsten passar dig som trivs med att jobba självständigt, strukturerat och med en känsla för relationsskapande, sälj, kommunikation och marknadsföring. Du är mer än en förvaltare; du utvecklar och driver ditt eget arbete och bäddar för företagets resultat och ser det som naturligt att vara lojal och jobba hårt för att prestera. Dessutom ser vi det som en självklarhet att du delar våra värderingar om att veganska och hållbara produkter är framtiden inom vår bransch.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och motivering till såväl tjänsten som till Maria Nila som företag. Bifoga därför ditt CV och personliga brev där det framkommer.

Övrig information
* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
* Placering: Villagatan 13, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos Maria Nila och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta oss på ste03@academicwork.se.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Maria Nila på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2020
  • Ansök senast: 6 juni 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


11 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

10 maj 2024