Proaktiv kundjänstmedarbetare till Philips

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till ett konsultuppdrag hos vår uppdragsgivare Philips AB. Tjänsten som är ett heltidsuppdrag beräknas starta omgående och pågå till januari 2011. Din placering blir på Philips svenska huvudkontor beläget i Kista. Arbetsuppgifter Under uppdraget kommer du att arbeta på sälj- och supportavdelningen inom Lighting som arbetar med allt från traditionellt kundtjänstarbete till offerthantering och belysningsplanering. I arbetet ingår många internationella kontakter med till exempel fabriker och logistikcenter. Dina ansvarsområden kommer till att börja med att vara ordermottagning och kundservice. På sikt kan tjänsten även komma att utvecklas mot offerthantering. I huvudsak kommer du arbeta med att: - ta emot och hantera order per e-post, fax och telefon - besvara kundförfrågningar - följa upp utestående order - ha kontakt med transportörer och fabriker - vara Backup för avdelningens säljare och Key Account Managers - ta hand om övriga administrativa uppgifter. Arbetet inom kundtjänst är mycket utåtriktat med många externa kundkontakter samt interna kontakter inom stora delar av organisationen såsom logistik, försäljning, marknad och ekonomi. Utbildning/erfarenhet Rollen riktar sig till dig som har någon teknisk utbildning med erfarenhet av kundservice på telefon. Vi ser att du även har erfarenhet från belysnings- och/eller elbranschen. Ditt intresse för teknik och tekniska produkter är mycket stort, du trivs i en administrativ roll med såväl rutinarbete som nya oväntade utmaningar. Dina kunskaper i Office-paketet är mycket goda och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i SAP R/3. Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har en positiv personlighet och kan ta ansvar för din egen arbetssituation. Du är bra på att kommunicera, har en hög empati, är beslutsam, energisk och initiativrik. Vidare har du en god prioriteringsförmåga och lätt för att anpassa dig till rådande behov samt helhetssyn och en känsla för detaljer. Ditt förhållningssätt är mycket professionellt såväl mot kunder som kollegor och du har ett utpräglat serviceintresse. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi intervjuar och anställer löpande. Varmt välkommen med din ansökan. På grund av hög arbetsbelastning har vi tyvärr inte möjlighet att ta emot frågor via telefon eller e-post rörande denna tjänst. Det som inte står i annonsen är uppgifter som vi inte kan lämna ut förrän du blir kontaktad av oss. Förmåner Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram. Dessutom får du din alldeles egna konsultchef, som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär? Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Kontor
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 1 november 2010
  • Ansök senast: 15 november 2010

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Sommarjobbare till Greenely!

Sommarjobbare till Greenely!

2 juni 2024