PROCESSADMINISTRATÖR TILL STATLIG MYNDIGHET I SUNDBYBERG

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Nu söker vi efter en erfaren processadministratör till en myndighet i Sundbyberg. I din roll kommer du att sammanställa information och utveckla automatiserade rutiner för att kunna sammanställa statistik från de ansökningar som inkommer till myndigheten. Du kommer även stötta enheten med att följa upp och kvalitetssäkra de projekt som ligger inom enhetens ansvarsområde.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Säkerställa att de arbetar utefter framtagna processer och rutiner samt vid behov utvecklar dem
• Delta i utvecklingsarbetet med Anslutningslistan så att den uppfyller enhetens behov samt utveckla en rutin för framtagande av statistik
• Stödja enheten med att kvalitetssäkra de projekt som startas upp samt stötta och kvalitetssäkra prognoser och tidplaner
• Ansvarig för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda
• Hantera och stötta enheten vid utlämningsärenden
• Hantera och stötta enheten vid interna frågor om Anslutningslistan
• Skapa en struktur för kring enhetens ansvarsområde kopplat till processerna
• Vid behov även stötta avdelningen Kraftsystem med ovannämnda punkter

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
- Du har en högskoleutbildning 120p med inriktning på administration alternativt motsvarande YH-utbildning, privat utbildning eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom aktuell roll.
- Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom administration i liknande roll som beskrivs i uppdraget.
- Du har minst 5 års dokumenterade arbetslivserfarenhet av utveckling, uppföljning och administration inom process- eller projektarbete.
- Du har mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska
- Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete som administratör på statlig myndighet.
- Det är meriterande med dokumenterade kunskaper i och erfarenheter av utveckling, uppföljning och administration inom processer.
- Det är meriterande med dokumenterad erfarenhet av processarbete inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande, sammanlagt minst 1 års arbetstid.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som processadministratör hos vår kund är det viktigt med god samarbetsförmåga och god initiativförmåga. Du är flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning och har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter. Vidare är du utåtriktad och tydlig i din kommunikation samt har lätt för att skapa förtroende.

Tillträde och ansökan
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden. Vår kund önskar start 2021-04-01 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2023-04-01 med option på förlängning på 1 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna senast 2020-03-11, kommer prioriteras i urvalet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2021
  • Ansök senast: 12 mars 2021

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb