Processansvarig ärendekvalitet

Processansvarig ärendekvalitet

Arbetsbeskrivning

vid IT-avdelningen. Sista ansökningsdag: 2023-06-23.


Vill du vara med på en utvecklingsresa där akademi, utbilning, forskning, förvaltning står inför stora förändringar drivet av digitalisering? Vi söker nu en erfaren Processansvarig för ärendekvalitet på IT-avdelningen på Stockholms universitet. 

Som processansvarig för ärendekvalitet är du del av universitetets IT-avdelning, som består av ett härligt gäng med 110 engagerade medarbetare som har ett övergripande ansvar för att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar. Vi sitter i öppna lokaler centralt på campus i Frescati med goda kommunikationer. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö med vacker omgivning, spännande utmaningar och möjlighet till personlig utveckling.

I rollen som processansvarig kommer du ta del av goda förmåner, trygghet i anställningen och hybridlösning för distansarbete.

Rollen är placerad på service och supportorganisationen inom sektionen IT-produktion. Sektionen ansvarar för hela IT-avdelningens leverans av tjänster och support, vi är i en utvecklingsfas av hela vår leverans och söker nu en processansvarig för ärendekvalitet som vill bidra till att ärendekvaliteten inom området service och support ytterligare förädlas.

Arbetsuppgifter
Rollen som processansvarig för ärendekvalitet har ansvar för att operativt leda och driva utveckling och kvalitet av processer och metoder för ärendehantering. I uppdraget ingår att i nära samarbete med chef för Service och Support knyta samman strategisk och taktisk styrning till arbetssätt och metoder i operativa leveranser.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Att följa upp relevanta nyckeltal och mål för verksamheten.
• Kvalitetssäkra bemötande till service och supports intressenter.
• Tillsammans med chef Service och Support ta fram process för att regelbundet inhämta intressenternas återkoppling på avdelningen leverans.
• Initiera och vara delaktig i nödvändig kommunikation till verksamheten.
• I nära samarbete med chef Service och Support handha det operativa och taktiska kompetensbehovet i nära dialog med sektionen IT-Kompetens.
• Stötta Produktansvariga i uppföljning av effekter och leveranser genom relevant statistik.
• Proaktivt identifiera utvecklingsområden/behov av verksamhetsutveckling inom ärendehantering, med fokus på Service och Support .

Om du motiveras av utmaningar, aktivt vill bidra till förändring i en komplex verksamhet samt att skapa de bästa förutsättningarna för bästa ärendekvalitet inom service och support, så är det här ett uppdrag för dig.

Kvalifikationer
- Du har flerårig vana av att operativt leda och utveckla arbetssätt och kvalitet inom service och supportorganisationer.

- Du har också lätt för att se och agera på möjligheter till förädling av processer och metoder.

- Att bidra till att uppnå beslutade mål motiverar dig, liksom att hjälpa andra att lyckas.

- Du är van att verka i en komplex miljö med många intressenter och du har ett lösningsorienterat mindset och ett stort användarfokus.

- Du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer med intressenter och kollegor på avdelningen.

- Du har en god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl på svenska skriftligt och muntligt.

- Meriterande är om du har erfarenhet från arbete i offentlig sektor, i synnerhet från universitet eller högskola.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av, Gun Lindh, tfn 070-612 46 49, gun.lindh@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2023
  • Ansök senast: 23 juni 2023

Liknande jobb


Service Operations Dispatcher (46387)

Service Operations Dispatcher (46387)

18 december 2023

Dispatcher

Dispatcher

7 december 2023

27 november 2023