Processekreterare/nämndsekreterare

Processekreterare/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare på Medborgarservice- och processtödsfunktionen ingår du i ett team som tillsammans arbetar för att stödja förvaltningen i frågor som rör politisk ärendehantering, arkivfrågor, tillgänglighet- och bemötande, diarieföring och andra administrativa frågor och processer. I det centrala processtödet arbetar du förvaltningsövergripande och i nära kontakt med politiker, tjänstepersoner och invånare.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
Som processekreterare i Tranemo kommun är du ansvarig för den politiska ärendehanteringen och för det administrativa arbetet inför och efter de sammanträden du genomför. Utöver det är du också administrativt stöd till sektionschefer och beredningsledare i framtagandet av underlag för politiska beslut. Du deltar aktivt i funktionens omvärldsbevakning och kvalitetsutveckling och förväntas bistå med kvalitativ kompetens vid utredningar, beredning av ärenden och samordning av kommunövergripande frågor.

I Tranemo kommun är processekreterarna samlade i ett centralt processtöd och innebär många kontakter med politiker, tjänstepersoner och medborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

För att lyckas i rollen som processekreterare måste du ha en god förmåga att sätta dig in i arbetsuppgifter snabbt, ta initiativ och kunna prioritera dina arbetsuppgifter. Det är nödvändigt att du är en strukturerad person som arbetar med god ordning och noggrannhet. Arbetet kräver att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Som processekreterare förväntas du anpassa ditt arbetssätt till ständigt nya förutsättningar vilket gör att du måste vara flexibel och förändringsbenägen. Kunskap om kommunallag, förvaltningslag samt offentlighets- och sekretesslag är krav. Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Medborgarservice- och processtödsfunktionen arbetar med ett helhetstänk kring de uppgifter vi ansvarar för. Vi samarbetar och bidrar med vår kompetens för att nå ett så gott resultat som möjligt. I vår grupp passar du som är prestigelös och som har ett intresse för, och en vilja att, arbeta med kommunal demokrati. Nyfikenhet och vilja att utvecklas liksom en god känsla för service, är egenskaper som är genomgående hos våra medarbetare och som vi ser som nödvändiga egenskaper hos vår kollega. Är den kollegan du?

Erfarenhet är meriterande.
Arbetsgivaren använder sig av löpande rekrytering av tjänsten. Välkommen med din ansökan redan idag.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Funktionschef Anna-Clara Ringnes
0325-57 60 25

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024