Processledare och utbildare

Processledare och utbildare

Arbetsbeskrivning

– Ett jobb med plats för utveckling och kvalitetshöjning
Är du intresserad av kvalitetshöjning och utveckling. Tycker du om socialt arbete där du bidrar till förbättring där den behövs som mest?
Vill du utbilda, entusiasmera och motivera? Tycker du det är viktigt med nöjda medborgare och stolta medarbetare? Vill du vara i en arbetsgrupp där vi känner arbetsglädje och har en hög grad av engagemang? Då kan det här vara ett jobb för dig!
Som processledare och utbildare vid införandet av IBIC (Individens behov i centrum) i våra utförarverksamheter bidrar du till kvalitetshöjning och utveckling där det ges stöd till våra mest sårbara medborgare.
En dag som processledare och utbildare
Socialstyrelsen har på uppdrag av regeringen utvecklat modellen IBIC - Individens behov i centrum, för socialtjänsten. I enlighet med Socialnämndens mål och strategier kommer arbetet med ett stödjande och förebyggande arbetssätt att prioriteras där den enskildes behov och mål sätts i fokus. Socialnämnden har beslutat att IBIC skall införas i hela socialförvaltningen. Modellen ligger till grund för det förhållnings- och arbetssätt som ska genomsyra hela verksamheten.
Som processledare och utbildare kommer du att verka i en förvaltning med framtidstro och utvecklingsanda för ögonen. Du kommer även att vara en del i att genomföra God och nära vård samt Ett självständigt liv (ESL). Arbetet kommer att innebära att du utbildar personalen och möjliggör införandet IBIC i våra verksamheter. Du kommer att upprätta rutiner och manualer. Du kommer att delta i lokala samverkans forum.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom och har tidigare erfarenhet av både myndighetsutövning och utförare inom särskilt boende, hemtjänst, Stöd och Service. Du känner dig bekväm i lagstiftningarna SOL (Socialtjänstlag), LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade) samt HSL (Hälso- och sjukvårdslag). Det är meriterande om du tidigare har jobbat strategiskt med IBIC.
Du bör vara en person som kan arbeta enskilt men även har lätt för att knyta kontakter, samverka och samarbeta. Vi ser gärna att du är pedagogisk och kan förklara samt att du har erfarenhet av införande av nya arbetssätt.
En hälsning från din blivande chef
Införandet av IBIC är en viktig del i arbetet med en friskare äldre befolkning i Krokom samt utvecklingen av arbetet med de medborgare som har insatser från LSS. Jag ser mycket fram emot att detta utvecklingsarbete kommer igång efter sommaren. Välkommen till oss!
Övrig information
18 månaders tidsbegränsad anställning, möjlighet till 6 månaders förlängning, på heltid och med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 22 augusti 2021

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Socialsekreterare till Barnsäkerhetsteam

Socialsekreterare till Barnsäkerhetsteam

21 juli 2021

Socialsekreterare Socialpsykiatri

21 juli 2021

Behandlare till Vuxenenheten i Marks kommun

21 juli 2021

Skolkurator på grundskola/friskola

20 juli 2021