OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åt vår kund söker vi en Processledare/processutvecklare
Uppdragsbeskrivning
Vår kund har behov av att öka sin digitalisering och minska den manuella hanteringen inom området driftplanering. Specifikt finns stora utvecklingsbehov i hanteringen av de dokument som styr kopplingar i elnätet (så kallade driftordrar) och säkerställer personsäkerhet enligt elsäkerhetslagstiftningen. Det finns även behov av att utveckla samverkan mellan de enheter som planerar respektive utför åtgärder inför elektriska arbeten i transmissionsnätet. Processutvecklingen omfattar både digitalisering och utveckling av verksamhetens arbetssätt. Därutöver finns behov av att se över och uppdatera flera befintliga verksamhetsprocesser. Du kommer att ingå både i ett dedikerat projekt för utveckling av digital driftorder samt stödja linjen i processutvecklingsarbetet, främst med fokus på enhet Driftplanering, men även i gränsytan mot Nätdrift.
Arbetsuppgifter
Du kommer att leda och genomföra arbetet med processutveckling inom projekt digital driftorder och stödja enhet Driftplanering i processutvecklingsarbetet.
Uppdraget kan komma att omfatta följande komponenter, denna lista kan dock utökas:
Analysering nuvarande processer inom ramen för projekt Digital driftorderhantering och processerna som ingår i Planera och hantera avbrott
Kartläggning av kontaktytor och intressenter, inklusive beroenden, ansvar och leveranser, inom division System och mellan division Nät och System
Utveckling av nya processer inom ramen för projekt Digital driftorderhantering
Dokumentering av definierade processer
Utveckling av en process för kortsiktig driftplanering, inklusive samverkan med andra enheter och mappning mot andra processer/revidering av befintliga processer som berörs av förändringar
Översyn av befintliga verksamhetsprocesser och vid behov uppdatering för att passa nuvarande och planerade förändringar i arbetssätt
Utbildning av berörda parter i definierade processer
Processetablering inklusive överlämning till processförvaltning
Obligatoriska krav
Högskole-/universitetsutbildning om minst 180 hp inom ekonomi alternativt ett tekniskt ämnesområde såsom datateknik, systemvetenskap eller annan ingenjörsutbildning
Minst 10 års erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling i större organisationer (minst 500 anställda), inklusive att
samla in och hantera krav i uppdrag
utveckla, revidera samt implementera processer
arbeta med processkartläggning och -analys för nuläge och önskat läge
Minst 5 års erfarenhet av att planera, facilitera och genomföra workshops med verksamheten
Minst 2 års vana av att arbeta i verktyget SparxEA
Minst 1 års vana av processmodellering i Astrakan
Meriterande
Erfarenhet av att ha arbetat med driftplanering inom energibranschen
Övergripande förståelse för driftövervakningssystem och kraftsystemmodeller
Minst 3 års erfarenhet av verksamhetsarkitektur
Minst 3 års erfarenhet av arbete i myndighet/offentlig sektor
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.