Procurement Manager Suppy Chain

Procurement Manager Suppy Chain

Arbetsbeskrivning

Saab koncernen förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. Här på Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning - att göra världen till en säkrare plats.



Saab Airborne ISR söker nu en ersättare till vår Sektionschef inom Supply Chain med placering i Linköping.

Avdelningen Sourcing & Supply ansvarar för relationen med våra leverantörer, samt sköter anskaffningen och inköpsprojektledningen av alla produkter, system- och eftermarknadslösningar i våra projekt, som ibland löper över 4-5 år. Arbetet vi lägger ner i relationen med leverantörerna är nyckeln till vår förmåga att leverera produkter som GlobalEye och Saab 2000 AEWC och att säkra dess långa livscykel.

Vår roll är att, leda de interna teamen mot viktiga milstolpar, se möjligheterna i våra kommersiella projekt och vända tekniska utmaningar till framgång.

Våra två sektioner Strategic Sourcing och Supply Chain & Quality Management som arbetar tätt ihop i leverantörsteam och tar fram strategier och aktionsplaner för respektive leverantör och genomför dessa tillsammans med andra funktioner inom våra projekt. Supply Chain ansvarar också för en leverantörsbas för icke strategiska leverantörer och svarar för förfrågningar, orderläggning/leveransbevakning av nya behov.



Din roll som Chef för sektionen Supply Chain

Rollen präglas av stort eget ansvar, många kontaktytor internt som externt. Du kommer att ansvara för ett team på ett 10 tal personer. Teamet består av operativa inköpare, projektledare. Du kommer att ha direkt kontakt med vår företagsledning, huvudprojektledare och vår design organisation, detta ger oss korta beslutsvägar och en stor känsla av delaktighet. Vår affärsenhet växer starkt och vi utvecklar vårt arbetssätt konstant mot att möta våra stora kunders krav på lösningar för effektiv service och support.



Din profil

För att lyckas i denna roll bör du ha några års erfarenhet av arbete avseende personalledning i liknande befattningar i internationell miljö. Du ska ha deltagit eller ansvarat för logistikuppgifter såsom operativt eller strategiskt inköp. Din affärsengelska bör vara på högsta nivå och ha arbetat inom någon form av kommersiell roll såsom inköp eller försäljning. Du ska ha en gedigen analytisk förmåga. Din ledarskapsförmåga är beprövad och du kan arbeta självständigt, sätta dina egna krävande mål. Du fokuserar på att uppnå framgång i individuella och teamprojekt.



Det är meriterande att du fört dialog med företrädare på ledningsnivå och är van att leda presentationsarbete och argumentera för det du framlägger.



Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du har god förmåga att leda, entusiasmera och supporta team och arbeta mot uppsatta mål och tidplaner. Du är drivande, kommunikativ och har en fallenhet för att skapa relationer, samt bygga och underhålla ditt nätverk.



Hos oss kommer du att vara en del av en av de mest positiva inköpsfunktionerna på Saab.



Placering för denna tjänst är Linköping.



Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Urvalet sker löpande.



Vid frågor och intresse kontakta gärna Kontakta Ronnie Candemark avdelningschef för Strategic Sourcing & Supply Chain Airborne ISR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SAAB AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2020
  • Ansök senast: 7 oktober 2020

Liknande jobb


19 februari 2024

25 januari 2024