Produkt- och fordonsansvarig

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och kommunikativ relationsbyggare som är duktig på att förhandla? Är du intresserad av fordonsbranschen och vill ha en viktig roll i ett stabilt företag? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Som produkt- och fordonsansvarig hos oss får du en central roll när det gäller våra produkter och fordon. Du kommer att hantera och uppdatera produktregister, prislistor, statistik och uppföljning av försäljning. Du tar hand om såväl introduktion och testning av nya produkter som utfasning av andra. Tillsammans med försäljning och marknad är du proaktiv och ser till att vi alltid har en relevant och efterfrågad produktportfölj. Du ansvarar också för vår fordonsflotta där du är säljkårens kontakt gällande fordonen, du planerar inköp av nya fordon och ser över serviceavtal.
En stor del av tjänsten innebär leverantörskontakter och samarbeten kring t.ex. avtal, priser och service. När det gäller nya produkter och fordon är det du som väljer ut, förhandlar med och utvärderar leverantörerna så att de lever upp till våra krav och att det blir ett hållbart samarbete. Arbetet innebär även ett nära samarbete med vår ägare Autosmart i England gällande både produkter och leverantörer och du fungerar som ett språkrör mot dem.
Då tjänsten som produkt- och fordonsansvarig är ny i vår organisation innebär det en möjlighet att både få utforma rollen och att få stort inflytande över vårt produktsortiment.
Om dig
Vi tror att du har erfarenhet av operativ produkthantering, inköp och förhandling. Har du även fordonsteknisk utbildning och/eller erfarenhet av fordonsbranschen ser vi det som ett plus. Du är en systemkunnig person som tidigare jobbat i affärssystem och har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Då vi arbetar nära Autosmart i England är mycket goda kunskaper i engelska, i tal såväl som skrift, ett krav, likaså mycket goda kunskaper i svenska. B-körkort och egen bil är ett krav då tjänsten kräver att du kan besöka våra leverantörer och säljare runtom i landet.
Som person är du en relationsbyggare som kan skapa goda samarbeten med både leverantörer och kollegor. Du har en analytisk förmåga och pondus nog att kunna framföra dina idéer internt såväl som att kunna hantera förhandlingar med leverantörer. Rollen kräver också att du är självgående, handlingskraftig och kan driva och leda projekt, vilket vi gärna ser att du gjort tidigare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Annat bra att veta
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Du är placerad på vårt huvudkontor på Hållnäsgatan i Uppsala. Resor inom Sverige förekommer.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Matilda Festin på 0704-451339.
Sista ansökningsdag är 28 februari 2021 men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då rekryteringen sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Manager Cab Exterior

Manager Cab Exterior

30 maj 2024