Produkt och supportspecialist till Bona | Malmö

Produkt och supportspecialist till Bona | Malmö

Arbetsbeskrivning

Om Bona

Bona är ett hundraårigt familjeägt företag grundat 1919. Idag är vi en global koncern med koncernledning i Malmö, dotterbolag i 17 länder och fabriker i Malmö, Tyskland och USA. Vi är aktiva i mer än 80 länder och vi omsätter över 3 miljarder kronor. I Malmö är vi totalt 140 medarbetare, och internationellt 600.

Vi lägger ner vår själ i att ta fram det bästa i världens alla golv. Vi har ett komplett produktsystem för golvets hela livslängd, från installation till underhåll, rengöring och renovering. Vi utvecklar och tillverkar lacker, limmer, oljor, rengöringsprodukter och slipmaskiner. Våra produkter säljs till såväl hantverkare och parkettfabriker som direkt till konsumenter.

Genom våra värderingar passion, performance och pioneering bygger vi vårt samarbete med affärspartners, kunder och medarbetare. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet, och vi är ett ISO 9001-, 14001- och 45001-certifierat företag.

Tilltalas du av att jobba i en teknisk, fri och varierad roll? Nu utökar Bona gruppen Central Technical Support med ytterligare en medarbetare, Produkt och supportspecialist.

Arbetsuppgifter

Som central Produkt och supportspecialist för EMEA/APAC kommer du att agera tekniskt stöd internt till kollegor i dotterbolag samt till distributörer. Du blir en ambassadör för Bonas produktsystem och skapar förutsättningar för att produkterna används på bästa sätt. Du säkerställer att rätt och enhetlig produktinformation finns tillgänglig internt och du samarbetar med kollegor inom t ex marknad, försäljning, produktledning och inköp. Ditt ansvar och arbetsuppgifter innefattar bl a:

* Teknisk support och stöd via telefon och mail till kollegor inom Bona-koncernen globalt
* Skapa utbildningsmaterial (webinarier, nyhetsbrev, datablad och liknande)
* Genomföra utbildningar och webinarier internt med t ex tekniker och säljare i syfte att öka kunskapen kring egna produktsystem
* Reklamationsutredningar och efterföljande förbättringsarbete
* Utvärdera både egna och konkurrenters produkter
* Utveckla och förbättra interna processer och system


Du kommer arbeta tillsammans med tre kollegor i en miljö där man hjälper varandra och där kompetensen är hög. Du rapporterar till chefen för teknisk support, och tjänsten är baserad i Malmö.

Kvalifikationer

Vi söker dig med med minst en gymnasieutbildning inom teknik, naturvetenskap eller praktisk yrkesutbildning inom bygg. Viktigare än utbildning är kanske ändå att du har ett praktiskt handlag och intresse, samt en förmåga att lätt ta till dig ny teknik. Förmodligen är du en person som på det privata planet renoverar eller mekar med bilen, kanske med Youtube-filmer som stöd. Du är väl bevandrad i sociala medier och har en allmänt god IT-mognad. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och i skrift. En stor merit är om du har arbetat med teknisk kommunikation eller webinarier.

Personliga egenskaper

Utöver tidigare nämnda praktiska handlag och intresse tror vi att den främsta egenskapen för att nå framgång i tjänsten är en stark kommunikativ förmåga, med ett driv att dela med dig av dina kunskaper på ett pedagogiskt sätt. På ett strukturerat och proaktivt sätt hanterar och uppdaterar du teknisk information. Du trivs i en utåtriktad roll där du bygger relationer med kollegor internt och där du dagligen har kontakt med människor. Du är intresserad av att lära dig nya saker och du har en vilja att bli en framtida produktexpert inom Bona. Sist, men inte oviktigt, tror vi att du är kreativ och ser på problem som något som bara ännu inte lösts.

Vad erbjuds?

Du kommer att arbeta i ett ekonomiskt stabilt tillväxtbolag i en miljö som präglas av företagets värderingar. Du kommer jobba i en fri roll där du har stora chanser att styra över ditt arbete och den ena dagen är aldrig den andra lik. Tjänsten innebär en bra blandning av praktiskt arbete i labb med administrivt arbete framför dator. Tjänsten innebär även resor periodvis inom ansvarsområdet Europa, Asien och Oceanien, för att genomföra utbildningar eller reklamationsutredningar.

Ägarbilden är stabil och långsiktig och det snålas inte i investeringar som kommer medarbetarna till gagn, vilket återspeglar sig i låg sjukfrånvaro och hög trivsel. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet.

Titta gärna in på vår hemsida www.bona.com eller på vår Youtubekanal för att fördjupa dig ytterligare



Information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Bona med Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christopher Weeks, 0727-285430, christopher.weeks@jeffersonwells.se

Intervjuer och urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bona AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024