Produktadministratör

Produktadministratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som Produktadministratör tillhör du avdelningen Commercial. Din främsta uppgift är att upprätthålla och säkra Hilton Foods produktadministration. Du är en driven projektledare som kommer att befinna dig i händelsernas centrum och ha många interna- och externa kontakter. Vardagen är från tid till annan intensiv, speciellt inför de olika lanseringsfönster som finns under året. Detta ställer höga krav på din förmåga att organisera och prioritera. Vidare är du en person som alltid håller deadlines oavsett vad. 

Förmåga att fånga upp detaljer är vardagsmat och att hantera större mängd data samtidigt. Mellan lanseringsperioder finns det utrymme för ständigt förbättringsarbete och att vara med i flera projekt inom framförallt NPD, processutveckling och PIM, (Product information management). 

Ansvarsområden


Hantera produktdata till lanseringsfönster. 
Produktadministration (VCD, Validoo, Exter, Omega, PIM, SAP) 
Produktdata underhåll i system b.la Masterdata m.m.
Kundkontakt med ICA produktadministration. 
Kundtjänstärenden.
Delta i produktutvecklingsprojekt med ansvar för administration. 
Etablera och upprätthålla goda relationer på alla nivåer i företaget, samverka och ha god kommunikation med kollegor, kunder och leverantörer.
Initiera och driva insatser i linje med HFS strategiska kompass.
Aktivt bidra till ett positivt klimat i företaget.


 Meriterande: 
Kunskap i GS1-databasen.
Erfarenhet av livsmedelslagar, regler och policys inom området.
Erfarenhet av att arbeta inom detaljhandel.








Kvalifikationer
För att passa i denna roll är det av yttersta vikt att du känner dig helt trygg i Svenska och Engelska, både i skrift och tal då en del av arbetsuppgifterna b.la är att korrekturläsa produktspecifikationer, artwork och förpackningstext och godkänna dessa inför tryck och produktion. 

Som person är du prestigelös, har hög integritet och disciplin. Du ser lösningar och bidrar till ett positivt klimat. Du strävar alltid efter att leverera enligt uppsatta mål med utmärkt kvalitet. Att vara serviceinriktad och ta ett tydligt ägarskap över dina arbetsuppgifter samt att hålla uppsatta leveranstider ser du som en självklarhet. Utöver detta är du driven, tar initiativ och är självmotiverande. Denna roll är operativ med närhet till beslut och påverkan. Du trivs i en föränderlig miljö med högt arbetstempo. Du trivs att arbeta självständigt såväl som i grupp. 

Som Produktadministratör är du väldigt bra på att administrera samt har god datorkunskap. Du har ett sinne för detaljer då du hanterar data som kräver stor noggrannhet som t.ex. korrekturläsning. Du har ordning och reda och kan snabbt presentera en statusöverblick i olika projekt. 


Adekvat utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet av projektledning och administration med stort fokus på detaljer och text.
Minst 2–3 års relevant yrkeserfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

 För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är 2022-11-06
Välkommen att ansöka på www.randstad.se. 


För information: 
Dennis Olsson Recruitment Consultant dennis.olsson@randstad.se 



Om företaget
Om Hilton Foods Sverige AB

HFS producerar konsumentpackade färskvaror, i huvudsak kött, till ICAs butiker runtom i Sverige. Under senare år har stora investeringar gjorts i verksamheten, och idag har företaget en anläggning i toppklass som producerar upp till 1000 ton produkter i veckan. Med utgångspunkt i värdeorden kundfokus, tydlighet, ansvar och samarbete är HFS ett framgångsrikt, innovativt och dynamiskt företag i tillväxt, som sysselsätter ca 250 medarbetare i Västerås.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024

18 april 2024