Produktägare detaljhandel

Produktägare detaljhandel

Arbetsbeskrivning

I rollen som Produktägare arbetar du med att prioritera och driva leveranser och initiativ kopplat till behov inom produktområdet drift och försäljning. Produktägaren kommer främst arbeta med leverantörens agila team samt inhouse team för att säkra leveranser inom produktområdet för att kanalen ska ha rätt stöd för sina medarbetare i sina processer för att kunna möta slutkunder på ett bra sätt.

Arbetsuppgifterna består bland annat av att ansvara för att ta fram utvecklingsplan (vision, roadmap, releaser och aktiviteter) inom drift & försäljning och säkerställa den långsiktiga hållbarheten i leveransen. Det ingår även att etablera samt optimera process för att fånga behov och önskemål från intressenter, vid behov hjälpa till att ta fram relevanta business case för att säkerställa värde för verksamheten, ta fram user stories samt utvärdera och prioritera backlogg i det agila arbetet. Detta inkluderar koordinering med andra produktägare, stakeholders och scrum masters med flera.

För att fungera bra i rollen krävs stor kommunikativförmåga på både svenska och engelska, vana att jobba med komplexa leveranser med större intressentkarta samt erfarenhet av att ha jobbat som IT Projektledare eller i en liknande koordinerande roll.

Det ses som mycket meriterande med erfarenhet av att jobba med externa team/leverantörer på ett framgångsrikt sätt, erfarenhet av agilt arbetssätt (ex Scrum och SAFE) och gärna vill stötta i att ständigt förbättra arbetssätt på ett pragmatiskt sätt samt erfarenhet av arbete i Jira.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


19 april 2024

Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024