Produktägare inom ekonomi och inköp

Produktägare inom ekonomi och inköp

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Avdelningens/Enhetens uppdrag
Vi på enheten Digitalt Ledning och stöd arbetar tätt tillsammans med våra stöd- och ledningsfunktioner för att kunna erbjuda våra medarbetare och kunder värdeskapande produkter, tjänster och applikationer.

Vi sätter alltid kunden och användarupplevelsen i första rummet och utvecklar våra tjänster därefter.

Vi erbjuder en snabbrörlig, rolig och inspirerande arbetsplats där vi utvecklar nya innovativa tjänster nära användarna. Vi arbetar i en agil kultur med inspiration från SAFe. Står del av vår utveckling sker i utvecklings-tåg och vi samarbetar tvärfunktionellt i allt vi gör. Att tänka nytt och att snabbt omsätta det i vår verksamhet är viktigt för oss!

Beskrivning av tjänsten
I rollen som produktägare ansvarar du för att driva och samordna teamets leveranser för att möta våra interna och externa kunders förväntningar såväl kortsiktigt som långsiktigt och nå uppsatta mål.

Du vägleder utvecklingsteamet mot måldriven utveckling och applikationsdrift med kontinuerliga snabba och skarpa leveranser utifrån ett effekt-, kostnads-, tids- och användarperspektiv.

Kvalifikationer
- Akademisk utbildning eller motsvarande 
- Minst två (2) års erfarenhet av kvalificerat arbete inom offentlig verksamhet
- Har förmåga att förstå behov/önskemål och omsätta dessa till krav i en strukturerad och prioriterad plan
- Har erfarenhet av hur ett verksamhetsstöd (IT), SLA och Incidenthantering fungerar
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Meriterande

- Minst två (2) års erfarenhet av arbetsledning
- Har erfarenhet av att samarbeta, leda och kommunicera med olika roller inom IT, organisationen i stort såväl som med andra intressenter för att etablera en gemensam vision och på så sätt få alla att sträva mot samma mål

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten enligt överenskommelse.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-30. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Solution Owner D365

Solution Owner D365

31 maj 2024

Product Manager CRM

Product Manager CRM

31 maj 2024