Produktägare Kort & Certifikat

Produktägare Kort & Certifikat

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet


Vi är mitt i en spännande förändring där vi går från en traditionell systemförvaltningsorganisation till produktområden där utvecklingsbehov och förvaltning vävs samman och arbetet utförs i Agila team. Du kommer leda arbetet med att förvalta och utveckla våra system för tillverkning av kort och certifikat i ett team med representanter för både verksamhet och IT. 

Den verksamhet som systemen stödjer är till stor del automatiserad och har höga krav på informationssäkerhet och kvalitet, vilket gör arbetet extra utmanande.

Hos oss är du viktig

Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen. 

Du kommer att



• leda och följa upp förvaltnings och utvecklingsarbetet för våra system
• fånga upp, beskriva och prioritera verksamhetens behov mot våra system i allt från strategiska till operativa planer
• verka i ett nära samarbete med våra interna uppdragsgivare på andra avdelningar inom Transportstyrelsen
• omsätta våra planer i budget, resurs och kompetensbehov
• samarbeta agilt mycket nära IT avdelningen och vara länken mellan verksamhet och IT.

Du måste ha


• akademisk utbildning inom IT  eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• flerårig erfarenhet av att leda IT systemförvaltningsarbete –  gärna kunskap inom modeller för systemförvaltning
• erfarenhet av att leda team i utvecklings- och förändringsarbete i komplexa organisationer eller offentlig verksamhet
• flerårig erfarenhet av agilt arbete
• god förmåga att utrycka dig i svenska och engelska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du också har


• erfarenhet av IT förvaltning i säkerhetskritisk miljö
• erfarenhet som scrummaster
• erfarenhet av offentligt upphandlingsarbete
• erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning.

Vi vill att du


• har lätt för att samarbeta med och samordna grupper
• självständigt kan driva dina arbetsuppgifter
• är lyhörd, ödmjuk och kan skapa bra relationer och arbetsklimat
• är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån sammanhang.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse, men så snart som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta Enhetschef Tomas Melin, 010 – 495 45 33, tomas.melin@transportstyrelsen.se.
Saco, Astrid Edlund och ST, Cecilia Yttergren nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-9947.
Vi behöver din ansökan senast den 14 November 2021.
Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Kort om avdelning Fordonsinformation

Avdelning Fordonsinformation består av fem enheter: Stabsenhet, Utveckling och förvaltning, Ärende- och produktionsstöd, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Norrköping, Arjeplog och Visby.

Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023