Produktägare, Stockholm

Produktägare, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: 21-jun-2020 - 02-jul-2021
- Ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Uppdraget består i att verka som en av Kundens produktägare i ett antal av de utvecklingsprojekt som drivs inom ett av deras program. Arbetet bedrivs till stor del enligt SAFe, men även andra agila metodiker förekommer. Uppdraget kommer även att omfatta ansvar för lokala utredningar både av It-karaktär och mer verksamhetsnära.

Arbetsuppgifter

- Att delta som produktägare i ett antal av de utvecklingsprojekt som drivs inom programmet för en ny Nordisk Balanseringsmodell (NBM) och för befintliga produkter.
- Utreda Kundens behov, diskutera tekniska lösningar med utvecklare och dokumentera behov och synpunkter från verksamheten.
- Bidra till underlag inför prioritering. Som en del av ett product management team bidra till att utvecklingsteamen får tillräcklig information och förtydliganden inför och under varje inkrement.
- Förmåga att se och diskutera möjliga harmoniseringar i arbetssätt mellan de olika nordiska länderna.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Certifierad projektledare, kravledare & testledare
- Certifierad SAFe Agilist
- Minst 5 års erfarenhet från elbranschen
- Kunskap om elmarknad och balansering av kraftsystemet.
- Kunskap och erfarenheter av planläggning och körning av HVDC-förbindelser
- Kunskap och förståelse av det nya nordiska balanseringskonceptet (NBM).
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som Projektledare
- Minst 5 års dokumenterad erfarenhet som Kravledare
- Minst 5 års erfarenhet i att driva processfrågor mot verksamheten (processledning)
- Minst 5 års erfarenhet i arbetsledning (projekt eller team)
- Erfarenhet av minst ett projekt som Product Manager inom SAFe ramverk.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Kunskap om den framtida Europeiska balanseringsmarknaden
- Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i komplexa agila projekt med flera parter och länder inblandade
- Erfarenhet av följande verktyg:


- 5 års erfarenhet av Atlassian: Confluence, Jira & Zephyr

- 3 års erfarenhet av Git

- 3 års erfarenhet av IntelliJ IDEA Community Edition

- 3 års erfarenhet av Episerver

- 1 års erfarenhet av Teams

- Van att skriva: Krav, acceptansvillkor och testvillkor
- Van att dokumentera i webbpubliceringsverktyg




Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 12 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Projektledare digitalisering sökes av Göteborgs Spårvägar

23 maj 2024

Systemspecialist till Verksamhetsstöd Digitala Tjänster

Systemspecialist till Verksamhetsstöd Digitala Tjänster

22 maj 2024

Projektledare IT

22 maj 2024