Produktägare till NEXER, Stockholm

Produktägare till NEXER, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara den ledande personen som stöttar våra kunder i deras produktutveckling inom utveckling/IT och deras agila transformationsresa? Har du dessutom sinne för att skapa smarta lösningar genom att kombinera processer och teknik? Då kan du vara rätt person för oss på Nexer och för rollen som produktägare.

Hur ser rollen ut?

Vi ger dig ett intressant och utvecklande uppdrag hos en av våra kunder, som kan vara inom olika typer av branscher exempelvis retail, bank eller försäkring. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Du sätter själv ribban för hur högt du vill nå.

Ett uppdrag som produktägare hos en av våra kunder kan se ganska varierande ut men oftast med huvudfokus på att vara länken mellan IT och verksamheten, ha en bra dialog med interna och externa stakeholders, leda tvärfunktionella team och ta ägandeskap över produkten med fokus på att leverera värde till kunden.

Hur ser din bakgrund ut?

Som person är du en ödmjuk ledare med en ”allt är möjligt”-inställning, som är duktig på att planera, prioritera, genomföra och följa upp tillsammans med berörda parter. Vidare har du ett starkt driv och tror på samarbete, transparens och att kommunikation och relationer är nyckeln till framgång.

Vi tror att du har en bakgrund som förvaltningsledare/verksamhetsutvecklare eller liknande och har en djup teknisk förståelse gällande produktutveckling inom IT med några års arbetslivserfarenhet som produktägare. Du har tidigare lett tvärfunktionella team och där arbetat med bland annat OKR, roadmap development och management.

Du har:

- Eftergymnasial utbildning inom relevant område

- Stark teknisk bakgrund eller kunskap.

- Erfarenhet av att arbetat med externa partners eller leverantörer

- Tidigare arbetat agilt med metoder såsom Scrum och Kanban

- Erfarenhet av verktyg såsom JIRA, Confluence eller liknande

- Meriterande med erfarenhet och kunskap om SAFe, även erfarenhet från warehouse, supply chain och eller logistik är meriterande

- Goda kunskaper i svenska samt flytande i engelska i tal och skrift

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vi vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra, samt att lyssna och lära.

Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.  Vi kommer se till att du får kompetensutveckling och verktyg för att växa i din roll. Vi ser fram emot att se och höra vad just du kan bidra med till oss.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Hur är Nexer som arbetsgivare?
 
På Nexer tänker vi att varje ny idé, varje innovation och ny bekantskap är ett löfte om en bättre framtid. För dig, för våra kunder och för världen vi lever i.
 
Framtiden är inte en avlägsen dröm, den skapas av handlingarna vi gör idag. Hos Nexer får du möjlighet att drömma stor, tänka smart och se till att saker verkligen händer. Vi tar visionära idéer och skapar konkreta strategier. Vi använder teknik som verktyg för framsteg och hittar nya sätt att kommunicera på.
 
Vi arbetar värdestyrt och lägger vårt hjärta i allting vi gör. Du får nära till dem som fattar beslut och du kan alltid vara med och påverka. Jobbar du på Nexer får du en stark arbetsgivare med internationell närvaro och stora möjligheter att utvecklas.
Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar skickade via mail. Vi tar emot ansökningar löpande. Du som har frågor om tjänsten eller om Nexer får gärna maila ansvarig rekryterare Sofie Palm på Sofie.Palm@nexergroup.com

Mer om Nexer
 
Vi leder förändringen och strävar hela tiden efter att hitta nya tekniska lösningar. Finns det ett smartare sätt att göra någonting, så hittar vi det. Vi utmanar oss själva varje dag att tänka utanför ramarna och hjälper våra kunder att hela tiden ligga steget före. Tjänster inom digitalisering, IT och R&D ger ökad kundnytta och tillväxt för organisationer både på den svenska och globala marknaden. Vi har också utsetts till Microsoft Country Partner of the Year i Sverige och Brasilien – två gånger.
 
Vårt stora samhällsengagemang i Star for Life, Mitt Liv, Pink Programming och Kodcentrum ger även dig som medarbetare möjlighet att göra verklig skillnad.
 
Nexer är entreprenörsdrivet och har över 1500 experter inom strategi, teknik och kommunikation. Vi finns i nio länder och på fler än 20 orter i Sverige. Nexer är en del av Danir-koncernen och hette tidigare Sigma IT.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 1 juli 2021

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024