Produktägare till Plan International Sverige

Produktägare till Plan International Sverige

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du ges möjlighet att bidra till Plan International Sveriges arbete med att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor? Då har vi tjänsten för dig!

Plan International Sverige söker en Produktägare som har affärsmässigt ansvar för att driva webb- & systemutveckling och vara kravställande för vår webbplats, administrationssystem och andra plattformar. Rollen kräver god förmåga att koordinera flera intressenters önskemål och krav samtidigt som man ansvarar för att driva produkten framåt.

Huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Prioritering & planering av backlog
- Samarbete med såväl interna som externa utvecklare, beställare och intressenter
- Aktivt driva projekt och förbättringsinitiativ kopplat till produkten och säkerställa optimala arbetssätt och IT-lösningar
- Äga och planera produktens utveckling utifrån satt budget och verksamhetens behov
- Drift av befintliga betalningslösningar samt att proaktivt identifiera nya som syftar till att leda oss till att bli en mer givarfokuserad, kostnadseffektiv och insiktsdriven organisation.

Som Produktägare behöver man också regelbundet sätta sig in i omvärldskrav, lagkrav och annat som påverkar produktens framtid. Dessa krav tillsammans med organisationens budget och affärsmål är det som sätter ramarna för produktägarens arbete. Som Produktägare är du en del av enheten Insamling & Kommunikation men är även en avdelningslänk mot organisationens centrala IT-enhet.
Till oss tar du med dig:

- Akademisk utbildning inom systemutveckling, digital marknadsföring eller liknande
- Minst 3 års erfarenhet som produktägare och/eller systemförvaltningsägare
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling, kravställning och behovsanalys
- Erfarenhet av webbutveckling inom exempelvis e-handel
- Kunskaper inom Microsoft Office och projektverktyg för uppföljningsaktiviteter
- Flytande i såväl svenska som engelska
- Erfarenhet av agila metoder och att arbeta i agila team är meriterande

För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du har en god förmåga att planera, prioritera, kravställa och implementera utvecklingsprojekt med ett tydligt affärsfokus. Du är en van beställare och har en förmåga att vara ett kunskapsstöd till andra. Som personer känner du dig trygg i att enkelt kunna förmedla relevanta insikter och har en god teknisk förståelse och insikter vad gäller digitalisering och kundcentrerat arbetssätt. Du fungerar väl i grupp och tänker gärna nytt tillsammans med andra, samtidigt som du är självgående, tar egna initiativ och agerar säkert på egen hand.

Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Tjänstgöringsgraden är 100 % vilket motsvarar 37,5 h/v. Tjänsten är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad men vi erbjuder också flexibilitet i form av hemmaarbete.

Ansökan och kontakt

Välkommen in med din ansökan redan idag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I rekryteringsprocessen använder vi oss av en kompetensbaserad intervjuteknik vilket främjar inkludering, en fördomsfri rekrytering och en ökad mångfald.

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta Johan Bååthe, avdelningschef Insamling och Kommunikation på johan.baathe@plansverige.org, Har du frågor om din ansökan är du varmt välkommen att kontakta HR-generalist Johanna Jennel på johanna.jennel@plansverige.org.

Fackliga representanter nås på telefonnummer 08-587 755 00.

Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.

Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor – vill du hjälpa till?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plan International Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Liknande jobb


Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024