Produktägare/Verksamhetsspecialist, Stockholm

Produktägare/Verksamhetsspecialist, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca 1,5 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden söker en produktägare som även kommer att arbeta som verksamhetsspecialist. Syftet är att optimera reinvesteringsbehov och underhållsplaner. Uppdraget är att etablera projektet som ett verktyg för hela verksamheten, med en tydlig utveckling och trygg förvaltning.

Arbetsuppgifter:

- Tillsammans med verksamheten arbeta fram behov av utveckling av plattformen och rapporterna
- Samordna flödet av krav från divisionen och prioriteringen av behoven i samarbete med behovsägare
- Beskriva affärsvärdet ur behoven som verksamheten har, vid planering av utveckling i sprintar
- Utbilda användare
- Utveckla rapporter och utföra enklare support
- Utöver arbetet med ovan uppgifter så kan fler uppgifter tillkomma, som till exempel utförande av analyser och initiering av rättning av data.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Kandidatexamen eller motsvarande inom systemvetenskap eller liknande inriktning.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som projektansvarig med front-end utveckling i Power-BI såsom modeller och rapporter.
- Produktägare med minst 2 års arbetslivserfarenhet av prioritering av förvaltning och vidareutveckling av datalager
- Arbetslivserfarenhet av att hålla utbildning och ge användarstöd inom Power BI vid minst 1 antal uppdrag.
- Ha arbetslivserfarenhhet av DAX vid minst 2 antal uppdrag.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med och utveckla Power BI rapporter
- Ha arbetat i Hadoop vid minst 1 antal uppdrag.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av av SQL-programmering
- Ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med utveckling av automatiserade besluts- och analysstöd


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet från back-end utveckling i uppbyggnad och implementation av Data Warehouse i Azure-miljö.
- Minst 5 års erfarenhet av SQL-programmering
- Erfarenhet av hantering av realtidsdata i Power-BI/Azure-miljö


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- Ha förmåga att se helheten för att säkerställa att rätt behov fångas upp, prioriteras och genomförs
- Vara kommunikativ
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb