Produktchef IT-tjänster till A3

Produktchef IT-tjänster till A3

Arbetsbeskrivning

Om företaget
A3 är ett Telecom- och IT bolag som göra det uppkopplade livet tryggare och trevligare. Vi levererar och knyter ihop pålitligt bredband, mobiltelefoni, IT-tjänster och hårdvara. Det har vi gjort sedan 2002 men sen 2017 under varumärket A3.

Vi tycker att det är vettigt med ett personligare företag som vet att mötet är själva grejen. Som bryr sig om att det ska bli bra. Där det inte sitter fast att få hjälp och där vi som vet vad vi pratar om också pratar begripligt. För oss är vårt norrländska ursprung något starkt. Allra mest är det en fråga om inställning. Sättet där vi tar hand om varandra, där vi lyssnar mer än vi pratar och levererar på riktigt.

Vill du ha mer information om oss? Besök www.a3.se!

Ärt du en fena på affärsutveckling och har god förståelse för vad som driver en affär? Är du analytiskt lagd, gillar att arbeta med siffror och dessutom har ett intresse för teknik? Vi söker dig som vill arbeta med produktledning och affärsutveckling på både strategisk och operativ nivå, där vi erbjuder dig en unik möjlighet att vara med och påverka A3:s strategi, målsättning och resultat.



Dina arbetsuppgifter
Som produktchef i produktledningsgruppen ansvarar du för vår produktportfölj inom IT-tjänster. Dina ansvarsområden är många och varierande och i rollen ingår att säkerställa att produkterna är attraktiva på marknaden, är efterfrågade av definierade målgruppers behov, är lönsamma, samt att hålla dig à jour med förändringar inom produktområdet. Du arbetar tätt tillsammans med övriga produktchefer och koordinatorer på avdelningen, försäljningsorganisationen, kundservice, leverans samt drift.

Andra arbetsuppgifter som ingår i produktchefsrollen är exempelvis:
• Leda processen för slutkundserbjudanden i samarbete med säljkanalsansvariga
• Prognos- och budgetarbete
• Uppföljning och analyser kring försäljning, omsättning och rörelseresultat
• Konkurrent- och marknadsanalys
• Initiera utveckling för nya funktioner
• Utvärdera ny funktionalitet och erbjudanden/paketeringar som kan förbättra produkten
• Informera, utbilda och motivera försäljnings- och kundserviceorganisationerna kring dina produkter
• Initiera och utvärdera samarbeten med externa samarbetspartners


Din profil
För att passa i denna roll tror vi att du har ett par års erfarenhet inom produktledning, affärsutveckling, tjänstedesign och/eller management. Vi ser att du har en akademisk utbildning, med fördel inom ekonomi eller teknik, och god kunskap om kalkylering, produktkalkyler och budgetering. För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du har en teknisk förståelse och erfarenhet av IT tjänster som till exempel datacenter, molnserverlösningar, nätverksarkitektur, klient-/serverteknik och IT-konsultverksamhet. Du har förhandlingsvana samt mycket goda kunskaper i excel.

Tjänsten innefattar inget formellt personalansvar men ställer höga krav på informellt ledarskap.

Som person vill vi att du är ambitiös, driven och villig att lära mycket på kort tid. Tjänsten kräver ett stort eget ansvar och att du kan ta självständiga beslut – ibland under tidspress. Det är även viktigt att du är social och tycker om att skapa ett nätverk då du, för att nå resultat i din roll, är beroende av många andra medarbetares arbetsinsatser. Rollen kräver att du snabbt kan växla mellan operativa och strategiska frågor. Du är också kundfokuserad, strukturerad, affärsmässig och professionell i din framtoning.

Vad erbjuder vi dig?
Vi som arbetsgivare vet att välmående personal är av största vikt för att också företaget ska vara välmående och därför har vi ett friskvårdsprogram som alla anställda erbjuds att delta i, där man som anställd kan träna ihop möjlighet till ledig tid. Vi erbjuder ett spännande och utmanande arbete i en stimulerande miljö, med stor möjlighet till personlig utveckling. Du kommer att arbeta i nya och moderna lokaler som erbjuder en mycket bra arbetsmiljö. Vi har också förmånen att ha en egen Husmor som välkomnar oss varje morgon med nybryggt kaffe och en och annan kram när det behövs.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Andreas Christiansen på tfn: 0733-51 27 46, eller Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 29 november, via www.clockworkpersonal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 29 november 2020

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb


Utvecklingsingenjör

Utvecklingsingenjör

24 februari 2024

19 februari 2024