Produktchef med intresse för utveckling av administrativa IT-tjänster, S...

Produktchef med intresse för utveckling av administrativa IT-tjänster, S...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 7 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker dig som vill vara med och driva arbetet med att utveckla den digitala arbetsplatsen för kundens medarbetare med nya tjänster för ett mer effektivt och mobilt arbetssätt. Du kommer även att ansvara för att alla administrativa avdelningar har väl fungerande verktyg som kontinuerligt utvecklas för att stödja fortsatt digitalisering med effektiva arbetssätt och processer.

I rollen som gruppchef kommer du, i nära samarbete med sektionschefen och andra gruppchefer, utarbeta och kommunicera tydliga roller, ansvar och processer för gruppens arbetssätt. Som chef ansvarar du för gruppens utveckling, främjar och verkar för en miljö som stimulerar till samarbete, nytänkande och ständiga förbättringar samt skapar engagemang för nya metoder och processer.

I rollen som produktchef ansvar du för att tillsammans med produktägare i gruppen definiera och utveckla produkter och tjänster inom området med stort fokus på användare och verksamhetsnytta. Du kommer även vara leveransansvarig för program och projekt inom området.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års chefserfarenhet med ekonomi-, personal- och planeringsansvar.
- Minst 5 års erfarenhet som chef med produkt och eller leveransansvar inom IT.
- Minst 5 års erfarenhet av förvaltning och utveckling av IT-tjänster i ett större företag eller organisation (> 1000 medarbetare).
- Minst 3 års erfarenhet inom området digital arbetsplats och användarnära tjänster till exempel i roller som chef, projektledare, produktägare, eller motsvarande. Med användarnära tjänster avses t.ex. Microsoft 365, dokumenthantering, verktyg för digital samverkan, IT arbetsplatstjänster både stationärt och mobilt.
- Minst 3 års erfarenhet av service management, outsourcade IT-tjänster och leverantörssamverkan.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 3 års erfarenhet av agila metoder och agil transformation i ett större företag eller organisation (> 1000 medarbetare)
- Minst 3 års erfarenhet av förvaltning och utveckling av administrativa IT-tjänster
- Erfarenhet från minst ett längre (> 1 år) uppdrag där informations och IT-säkerhet har varit i fokus.
- Erfarenhet från minst ett längre (> 1 år) uppdrag där molnplattformar har varit en del av leveransen.


Önskemål om personliga egenskaper:

- Arbetet kräver en stor förmåga till samarbete, kommunikation och relationsbyggande både inom och utanför IT.
- Hög social kompetens med god vana av att samverka mellan flera parter, både internt och externt, kund och leverantörer. Viktigt med fokus på leverans och att önskad effekt av förändring uppnås.


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 augusti 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


19 april 2024

Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024