Produktchef till Packoplock

Produktchef till Packoplock

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Vill du bli en del av ett snabbväxande företag som präglas av framåtanda och engagemang?
Packoplock Scandinavia AB är en framstående leverantör av emballage och packprodukter. Nu söker vi en Produktchef som vill driva och utveckla produktområde städ och skyddsutrustning till nästa nivå. Vi erbjuder dig chansen att vara med på vår tillväxtresa där du får möjligheten att sätta ett eget avtryck och växa och utvecklas med rollen.
Packoplock Scandinavia AB grundades 2007 och har sedan dess blivit en ledande emballagegrossist i Norden: vi säljer våra produkter via webb, katalog och säljkår. Med över 55 000 företagskunder och en årlig omsättning på drygt 500 MSEK har vi en kraftig tillväxtresa bakom oss. Packoplock är moderbolaget men vi har även tre dotterbolag i koncernen; Napakka i Finland, Husted i Danmark och Nordahl i Göteborg. Vi är idag 140 anställda. Vi säljer över 12 000 standardartiklar, som vi köper in från över 450 tillverkare som finns i hela världen. I Norrköping ligger vårt 20.000 m2 stora centrallager.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Produktchef kommer du att ha ett brett ansvar att leda och utveckla produkterna inom affärsområde städ- och skyddsprodukter. Området består av cirka 3000 olika artiklar inom städ, hygien- och torkpapper, handskar och mycket annat som används av våra kunder. Dessa artiklar säljs sedan via säljkår, kataloger och webshopar i Sverige, Finland, Danmark och Norge.
I rollen kommer du att ansvara för sortimentet utifrån beslut om produkter, leverantörsavtal, lönsamhet samt prissättning. Du kommer genomföra analyser och omvärldsbevakning, men även utöka och förnya sortimentet för att matcha våra kunders behov. Du deltar vid mässor i Europa och Asien för att få inspiration och kontakt med nya leverantörer samt utbildar support om nya produkter.
Du kommer arbeta i nära samarbete med operativ inköpare och produktmarknadsförare, men även samarbeta med övriga produktchefer för att utveckla system, metoder och processer. Du kommer ha en viktig roll i arbetet med strategier och nya målsättningar för produktområdet och på ett strukturerat och uthålligt sätt sedan genomföra affärsplanen.

Din profil Vi söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss. Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna akademisk utbildning. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt i Excel. Vi ser det som meriterande om du har ett par års erfarenhet från liknande roll innebärande inköp, produktledning och/eller sälj. Likaså om du tidigare har hanterat avtal och leverantörsförhandling. Kunskap i något språk utöver svenska och engelska är meriterande.
Som person gillar du ett högt tempo och har ett starkt driv att uppnå nya mål. Du är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv. Du planerar och strukturerar ditt arbete på ett självständigt sätt och tar egna initiativ i syfte att få saker att ske. Vi ser att du som söker samarbetar bra med andra och drivs av att uppnå gemensamma mål tillsammans med teamet.
Vi erbjuder Vi erbjuder en miljö som präglas av laganda och ett driv att vilja hjälpa kunden. Hos oss på Packoplock präglas vardagen av våra värdsklassmål och då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap och ett stort engagemang, viktiga för oss.
Vi tror oss vara ett roligt, lösningsorienterat företag. Vi värdesätter långsiktighet, nya arbetssätt och lösningar tillsammans med våra kunder. Vi är ett starkt och engagerat team som håller ihop och hjälper varandra.

Ansök redan idag!
Ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan. Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Vi jobbar löpande med urvalsprocessen i denna rekrytering varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-479236, karolin.lostrom@unikresurs.se. Elin Hellström, 076-019 23 99, elin.hellstrom@unikresurs.se.

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


29 april 2024

Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024