Produktionsadministratör med ekonomikompetens

Arbetsbeskrivning

Om Eltel

Eltel är en ledande nordeuropeisk leverantör av tekniska tjänster till infranetbranschen – kritisk infrastruktur som redovisas inom segmenten Power, Communication samt Other – med verksamhet främst inriktad på Norden, Polen och Tyskland. Eltel erbjuder ett brett och integrerat tjänsteutbud som spänner från underhåll och uppgraderingstjänster till större projektleveranser. Eltel har en bred kontraktsportfölj och en växande kundbas med stora nätoperatörer. Under 2016 hade Eltel en omsättning på 1,4 miljarder euro. Eltel har för närvarande cirka 8 400 medarbetare. Sedan februari 2015 är Eltels aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

Du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en spännande miljö inom Aviation & Security.

Vårt affärsområde består av ca 160 medarbetare, varav ca 130 är tekniker. Vi har personal över hela landet med störst kontoren på Arlanda, Landvetter, Midlanda och Sturup. Våra största kunder är LFV (Luftfartsverket) och Swedavia (ägare av de statliga flygplatserna). Vi driftar och underhåller kundägd utrustning samt genomför olika typer av projekt.

Till vårt kontor på Arlanda söker vi nu en erfaren och driven produktionsadministratör med ekonomikompetens. Dina interna uppdragsgivare är teamchefer, distriktschef, affärscontroller och projektledare. Dina arbetsuppgifter är bland annat:

  Projektadministration
  Fakturering
  Securityhandläggning
  Utbildningshandläggning
  Rutiner vid   månadsbokslut, som t.ex. ombokningsfiler
  Intranätsadministration
Vi vill att du har:

  Flerårig erfarenhet från att arbeta med produktionsstöd och ekonomiska göromål
  Erfarenhet av att arbeta i affärsstödssystem
  Minst gymnasial utbildning
Du kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift och du är mycket duktig i office-paketet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du kommer trivas bäst i rollen om du är handlingskraftig, prestigelös och har en öppen syn på förändring. Du arbetar strukturerat och har ett bra förhållningssätt när det gäller att prioritera.

Mer information om tjänsten ges vid intervjutillfället.

Vi tillämpar 6 månader provanställning.

Grund för anställning är godkänd registerkontroll/ säkerhetsprövning.

Intervjuer och urval görs  löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Därför uppmuntrar vi dig att inte vänta med din ansökan utan skicka in den omgående.

För oss är det viktigt   att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

För fackliga frågor kan du kontakta Unionen Åsa Söderstedt 0706-60 98 48, SEKO Bo Götesson 0703-24 93 17 eller SACO Magnus Borgsten 0705-20 52 51.

 

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

Postadress

Flygplatsvägen 2
UMEÅ, 90422

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024