OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara del av ett företag som förändrar logistikbranschen och e-handeln? Vi rekryterar nu för kunds räkning en produktionsledare som vill vara med på denna förändringsresa.
I rollen som produktionsledare ska du leda och fördela arbetet framåt och koordinera den dagliga verksamheten för ett team med kurirer som utför dagliga paketleveranser. Du kommer att ha en nära kontakt med kurirerna och kundtjänst teamet . I rollen ingår även schemaläggning och översyn av både befintliga och nya rutter.
Ansvarsområden
Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med fem andra kollegor som sitter placerade runt om i Sverige. I takt med att bolaget växer kan du komma att ansvara för projekt och få fler ansvarsområden.
•Schemaläggning och bemanningsplanering av kurirer.
•Ledning av sorteringsarbete.
•Planering och översyn av rutter.
•Trafikledning under pågående körningar.
Arbetstider
Företaget har verksamhet mellan kl 8-22 på vardagar och kl 10-19 på helger. Viktigt att du är bekväm att arbeta i ett flexibelt schema då arbete förekommer under kvällar och helger.
Kvalifikationer
Krav
•Erfarenhet från lager-, logistik-, eller transportbranschen
•B-körkort
•Gymnasial utbildning
•Svenska och engelska obehindrat i text och tal
Meriterande
•C-körkort
•Erfarenhet från e-handel
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en koordinerande roll där du har haft breda kontaktytor och arbetat serviceinriktat. Du ska ha arbetat i en ledande roll innan där du har hanterat bemanning av personal, gärna inom logistikbranschen. Meriterande om du tidigare har arbetat inom transport, lager eller e-handel.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av en koordinerande roll inom lager, logistik eller transportbranschen.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-04-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Detta är en direktrekrytering till företaget. Vid frågor om tjänsten, kontakta Andrea Trägårdh på Randstad, andrea.tragardh@randstad.se eller 072-186 53 95.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044