Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

Arbetsbeskrivning

Rollen

Vi erbjuder dig en bred roll som innefattar 80% produktionsplanering och 20% support till Customer Service.

Som Produktionsplanerare har du en verksamhetsnära roll där du ingår i ett team om två Produktionsplanerare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att dagligen avropa material till leverantörer, följa upp lagernivåer samt planera maskintid i produktionen. Du har stor påverkan på vad som ska planeras och produceras i respektive maskin och ansvar ligger hos dig att kommunicera körplaner och kapacitetsbehov med Customer Support Team, Produktionschef och Produktionsledare.

Rollen innebär daglig kontakt med våra leverantörer där du också får möjlighet att vara med och utveckla leverantörerna som mestadels finns i närområdet.

Utöver produktionsplanering supportar du 20% som Customer Service där du får eget ansvar för ett par av våra kunder som har avrop varje vecka. Du förväntas besvara eventuella frågor kring leveranser och fånga in eventuella avvikelser i förväntade körplaner och därefter agera på det.

Du rapporterar till Logistikchef och placeringsort är Forsheda.

Erfarenheten

För att lyckas riktigt bra i uppdraget ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom Logistik eller liknande alternativt har ett par års erfarenhet inom produktionsplanering. Någon form av arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustrin utöver din utbildning är mycket viktig. Har du erfarenhet av Kanban eller använder dig av något annat planeringsverktyg ser vi det som mycket meriterande.

Då datorn är ditt främsta verktyg bör du ha god datorkunskap, hantera Officepaketet mycket väl samt vara van användare av affärssystem. Besitter du kunskap inom SAP ser vi det som meriterande.

Då vi är en global organisation krävs det att du behärskar såväl engelska som svenska obehindrat i tal och skrift.

Som person bör du se dig själv som mycket strukturerad och med en god analytisk förmåga. Du är inte rädd för att fatta dem beslut som krävs i vardagen och du har lätt för att samarbeta med andra. Din planeringsförmåga bör vara mycket god och vi hoppas att du triggas av att jobba i en snabb och föränderlig organisation.

Erbjudandet

Vi erbjuder dig en bred och omväxlande roll där du får möjlighet att få påverka både ditt uppdrag och din personliga utveckling hos oss. Vår organisation består av hög kompetens där vi delar med av varandras kunskaper. Du kommer bli högt involverad i nya projekt samt förbättringsarbeten inom Vibracoustic. Lockas du av detta? Då är du varmt välkommen att bli en del av oss.

Vi samverkar med HR-strateg i Jönköping. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Elin Andersson på 072 214 23 87 eller på elin.andersson@hrstrateg.se. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Därför välkomnar vi din ansökan omgående.

Om Vibracoustic

Vibracoustic är en ledande NVH-expert i den globala fordonsindustrin som erbjuder skräddarsydda lösningar som ökar komforten och som stöder effektivitet, säkerhet och hållbarhet. Med sin expertis längs en produkts hela livscykel och för alla fordonssystem såväl som sitt breda produktomfång gör det möjligt för Vibracoustic att lösa aktuella och framtida NVH-utmaningar inom bilindustrins alla segment. Med fler än 10 000 anställda och 43 produktions-och verkstadsplatser i 19 länder, tjänstgör Vibracoustic alla större fordonstillverkare. Under 2019 hade Vibracoustic en total försäljning på 2,1 miljarder euro. För mer information, se www.vibracoustic.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Strateg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 10 februari 2021

Liknande jobb


25 februari 2021

Teknisk beredare

22 februari 2021