Produktionsplanerare Hyrbilscenter

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) är ett leasingbolag ägt av Göteborgs Stad. Vårt fokus är att erbjuda attraktiva och gröna leasinglösningar för fordon, maskiner, mikromobilitet samt övrig lös egendom och att ge god service till stadens förvaltningar och bolag. Vi hanterar också en stor del av stadens post-, paket- och matleveranser genom vår transportverksamhet.

Vi driver arbetet kring flera viktiga mål i Göteborgs Stads miljö- och klimatprogram såsom en fossilfri fordonsflotta 2023, fossilfri maskinpark 2025/2030 och ansvar för strategin Cirkulär ekonomi. Vi arbetar för att bidra till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverka stadens verksamheter till att göra gröna val. Vi arbetar för måluppfyllnad inom flera av områden i stadens ambitiösa elektrifieringsplan och deltar i olika innovationsprojekt inom vårt ansvarsområde. Vi är en attraktiv arbetsplats bestående av totalt fem enheter med cirka 100 medarbetare och vi omsätter totalt 800 mkr.

ARBETSUPPGIFTER
Har du ett brinnande intresse för kundservice, fordon och att leda och coacha personal? Är du duktig på att planera och bygga goda relationer med kollegor och kunder?

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då har vi jobbet för dig!

Vi behöver nu förstärka vårt team på Hyrbilscenter (biluthyrning, skaderådgivning, bilvård och tilläggstjänster) med en produktionsplanerare som ska ansvara för att planera arbetet runt vår hyrbilsflotta och att leda, fördela och följa upp det dagliga arbetet så att flödet optimeras för hög kundnöjdhet och bra arbetsmiljö för våra medarbetare. Du kommer arbeta nära dina kollegor, hantera ersättarplanering, stötta och även rycka in vid behov.

Du rapporterar till chefen för Hyrbilscenter.

Detta är en nyinrättad tjänst och du kommer tillsammans med chefen för Hyrbilscenter bygga upp strukturer, processer och rutiner för arbetet på Hyrbilscenter.

I arbetet ingår administrativa uppgifter som att planera in service, besiktningar, däckbyten för våra 250 fordon, fakturera tilläggstjänster med mera.

Detta kan vi erbjuda dig!

En spännande tjänst som du kommer vara med och bygga upp verksamheten, med målet att skapa hög kundnöjdhet, bra arbetsflöden och god planering av vår hyrbilsflotta.

Vårt företag satsar på vår personals hälsa och på en sund arbetsmiljö, vi erbjuder bla. friskvårdsbidrag, träning på arbetstid, frukt och gemensam veckofika. Personlig utveckling och kompetensutveckling är viktigt och något vi värnar om. Vi satsar därför på dig som individ med relevanta kurser och utbildningar.

Vi hoppas du vill bli en del av vårt team och bygga framtiden tillsammans med oss!


Varmt välkommen med din ansökan!


KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik i rollen ställer vi stora krav på personliga egenskaper och lämplighet.

Vi söker dig som drivs av att prestera resultat. Du drivs av att utifrån kundnytta planera och utveckla processer, arbetssätt och rutiner för det dagliga arbetet för att optimera flöden för att uppnå hög kundnytta och bra arbetsmiljö.

Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet och nyfikenhet är ledord och du är duktig på att bygga goda relationer med kollegor och kunder. Du är lika bra på att lyssna som att prata och självklart har du en hög energinivå och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vi vill bygga en god och härlig teamkänsla, där du kommer vara en viktig nyckelspelare!

Du är snabb på att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och blir snabbt självgående. Du arbetar proaktivt, är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Det är viktigt att du är stresstålig och lösningsfokuserad när många saker händer samtidigt.

Vi har nyligen genomfört en omorganisation av Servicecenter och bildat två avdelningar; Hyrbilscenter och Verkstad med tillhörande kundmottagning. Detta gör att vi är en uppbyggnadsfas vilket medför både utmaningar och möjligheter.

Du ska ha relevant eftergymnasial utbildning eller som arbetsgivaren finner likvärdig.
Språkkvalifikationer; mycket god svenska, flytande i tal och skrift. Har du erfarenhet av biluthyrning och ledarskap är det meriterande.



ÖVRIGT

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024