OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment, ett affärsområde inom AB Volvo, är en av världens ledande tillverkare av anläggningsmaskiner som hjullastare, grävmaskiner, ramstyrda dumprar, väganläggningsmaskiner och kompaktmaskiner. Tillverkning sker i Europa, Asien, Nordamerika och Latinamerika. Omsättningen under 2007 uppgick till 53 miljarder kronor. Antal anställda är ca 16 000. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att leda och prioritera det produktionstekniska arbetet enligt mål och överenskommelser Att öka medarbetarnas engagemang genom målstyrning och grupputveckling. Att ansvara för budgeten inom området. Att tillse att medarbetarnas har rätt kompetens och avdelningen rätt bemanning för utveckling och förvaltning av verksamheten Att utveckla och efterleva ledningssystemet inom ansvarsområdet. Att kvalitetssäkra det produktionstekniska arbetet. Ytterst ansvara för produktions- och verktygsberedning, metodarbete, kalkylering, tidsstudier, rationalisering, inkörning av nya metoder/produkter och framtagning av investeringsunderlag Medverka och vara drivande i styr- och projektgruppsarbete Kvalifikationer: Civilingenjörsexamen eller motsvarande utbildning alt motsvarande yrkeserfarenhet Erfarenhet av produktion och produktionsutveckling Goda kunskaper i engelska både vad gäller tal och skrift Förståelse för och erfarenhet av verksamhetsutveckling Erfarenhet av projektarbetet Förståelse för och erfarenhet av verksamhetsutveckling, erfarenheter från Lean Manufacturing är ett plus Personliga egenskaper: Erfarenhet av och goda ledaregenskaper God kommunikationsförmåga Strukturerat arbetssätt Nyfiken på att lära nytt och att dela med sig av sina erfarenheter