Produktstöd till Kontaktcenter

Produktstöd till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Vårt mål är högt satt – vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet! Vårt fokus inom enheten Infrastruktur ligger på att med ny teknik skapa grunden för Arbetsförmedlingens utveckling mot digitalisering, självbetjäning och automatisering samt leverera ett bemötande i världsklass!

Det bästa med att jobba inom enheten Infrastruktur är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighetbatt vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

Det är en utmaning att ständigt kunna leverera högklassiga IT-lösningar till våra kunder och medarbetare i en exploderande förändring.

Produkten Kontaktcenter tillhör sektion Support och är en del av IT-infrastrukturenheten som ansvarar för är att serva och förse våra kunder och intressenter med en modern, innovativ och stabil kontaktcenterplattform.

Just nu befinner sig vår produkt i en spännande moderniseringsfas och vi söker en ny kollega som kan stötta i samtliga våra nya och befintliga leveranser inom produkten Kontaktcenter.

Vem söker vi
Viktiga uppdrag inom Enheten och Produkten Kontaktcenter är:

*Operativt ansvara för produktens utveckling, drift och leverans

*Livcykelhantering av tekniska komponenter

*Driva förbättrings och konstadseffektivisering

*Säkerställa dialogen med intressenter

*Hantera och prioritera administrativ backlogg

Du kommer i din roll supportera våra interna intressenter samt ingå i ett 3rd line team med fokus på incidenthantering. Du kommer ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.

Kvalifikationer
- Du har godkänd Gymnasieutbildning
- Erfarenhet av arbete inom en myndighet
- Erfarenhet av Servicenow

Vem är du
Några av de egenskaper vi värdesätter är att du är lösningsorienterad, engagerad och strukturerad. Det är också viktigt att du har ett genuint intresse för att utveckla våra kunders verksamhet, gärna genom innovativa IT-lösningar. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och engagerad, både i kunder och kollegor. Du är kreativ och tänker i nya banor

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsorten är Härnösand.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-17 märkt med Af-2021/0093 0016. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 januari 2022

18 januari 2022

18 januari 2022