OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Autismcenter små barn
Habilitering & Hälsa är en verksamhet inom Stockholms läns landsting. Vårt mål är
att underlätta tillvaron för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar och
därigenom skapa förutsättningar för större delaktighet i samhällslivet.
Vi består i dag av drygt 700 engagerade och kvalificerade medarbetare. Habilitering &
Hälsa är en kunskapsorganisation i ständig utveckling när det gäller metoder, e-hälsa,
teknik och hjälpmedel.
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar
sökande som kompletterar vår verksamhet avseende jämställdhet och mångfald. Vid
rekrytering kan positiv särbehandling av det underrepresenterade könet tillämpas vid
lika eller likvärdiga kvalifikationer.
Autismcenter små barn är en länsövergripande verksamhet för barn 0-6 år med diagnos inom autismspektrum. Vi strävar efter att ligga i framkant gällande forskning och utveckling för vår målgrupp. Tillämpad beteendeanalys, TBA, präglar vårt arbetssätt och våra metoder. Vi tillämpar flexibel arbetstid och har förmåner så som fri hälso- och sjukvård, generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvård på arbetstid. Autismcenter små barn består av ca 50 medarbetare och är beläget i trivsamma lokaler på Södermalm, nära pendeltåg, bussar och tunnelbana.
Arbetsuppgifter:
Autismcenter för små barn är i ett utvecklingsskede och söker nu programansvarig som vill vara med att driva centret framåt. Tjänsten innebär både kliniskt arbete samt utvecklingsarbete vid centret och eventuellt till viss del handledning av personal. Som programansvarig arbetar du i nära samarbete med ledning och metodstödjare vid centret, för att bl a utveckla gruppverksamhet och arbeta med rutiner gällande mångsidiga intensiva program, utifrån de riktlinjer och förutsättningar centret har. Arbetet kan även innebära utbildningsinsatser av personal både inom och utom Habilitering & Hälsa.
Kvalifikationer:
Vi tror att du i grunden är specialpedagog eller har annan likvärdig utbildning. Du har utbildning i och erfarenhet av tillämpad beteendeanalys. Du har mångårig erfarenhet av arbete med målgruppen utifrån tillämpad beteendeanalys; du har planerat och genomfört handledning till nätverk och du har lagt upp egna program både gällande mångsidiga intensiva insatser och riktade insatser. Du bör kunna stötta och lyfta personal i individuella ärenden samtidigt som du har ett verksamhetsperspektiv. Du har erfarenhet av att tala inför folk och hålla i kurser/föreläsningar. I ditt kliniska arbete håller dina insatser hög kvalitet kombinerat med effektivitet och tydliga ramar för ditt uppdrag.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och behärskar journalsystemet Take Care.
Personliga egenskaper:
Du behöver ha god förmåga till planering och självständigt arbete. Du är flexibel samtidigt som du är organiserad. Du är självständig, effektiv och stresstålig. Du är engagerad, nyfiken, initiativrik och nytänkande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Övrig information:
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vid denna rekrytering tillämpar vi löpande urval.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.