OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med en brinnande passion för programmering och som har minst 5 års erfarenhet av systemnära och prestandakritisk programmering i C/C++ för både Windows och Linux. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av nyutveckling av applikationer och spelmodifiering. Tidigare erfarenheter av spelmodifiering i t.ex. Half-Life SDK eller Quake 4 SDK eller spelutveckling är ytterst meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i både engelska och svenska och har förmågan att snabbt kunna sätta dig in i andras källkod och förstå tredjeparts-API:er och gränssnitt på nolltid. Din källkod håller även en hög teknisk och kvalitativ nivå och du har lätt för att fungera i grupp. Vid behov är du inte heller främmande för att ta dig ner till problemets kärna och använda debuggers och disassemblering för att nå målet. Kunskaper: C/C++, WIN32 API, DirectX, Linux, MFC, Visual Studio, gdb, gmake, SourceSafe, CVS, .NET, Python. Anställningsform: 3 månaders provanställning Lön: Individuell lönesättning