Project Coordinator Customer Service

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Project Coordinator som tillsammans med Customer Service Manager analyserar, utvecklar och förbättrar affärsprocesser inom vår kundtjänstavdelning. Arbetet innebär att vara kundtjänstavdelningens kontaktperson och resurs i utvecklingsprojekt samt att ge tekniskt stöd och genomföra processerförändringar. Placeringsort är vid vårt Europeiska huvudkontor i Kista. De huvudsakliga uppgifterna kommer att vara: Ansvar för: - analys, utvärdering, utveckling, förbättring och implementering av affärsprocesser inom kundtjänstavdelningen - att ta fram problembeskrivningar, fakta, statistik och förslag för skapandet av kravställningar för utvecklingsprojekt - dokumentation av processer och projekt Ge tekniskt stöd till kundtjänstavdelningen Att fortlöpande inhämta, sammanställa och informera om problemställningar och förbättringsförlag rörande arbetsprocesser såväl som systemstöd Att skapa och uppdatera arbetsinstruktioner som ett led i förbättringsprojekt Kunskaper Du har högskoleutbildning som ingenjör och 1-3 års erfarenhet från liknande uppgifter. Tidigare erfarenhet av arbete i projekt är meriterande men vilja, drivkraft och kunskaper om analytiskt förbättringsarbete är viktigare. Goda teoretiska kunskaper om standardiserad analys- och förbättringsmetodik, som t ex FMEA, Kaizen och Jidoka, är också bra meriter. Du har mycket goda kunskaper i Excel och tidigare erfarenhet av arbete i Oracle är ett extra plus. Personlighet Du har ett sinne för service och är självgående. Som person är du ansvarskännande, resultatorienterad och initiativrik samt har även en god samarbetsförmåga. Du är glad, positiv och tänker framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lenslogistics
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 mars 2007
  • Ansök senast: 26 mars 2007

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006