Project Manager Supply Chain

Project Manager Supply Chain

Arbetsbeskrivning

ValueOne rekryterar en Project Manager Supply Chain till vår kund Climeon. Climeon är ett spännande svenskt bolag verksamt inom klimatvänlig energiteknik. Vi söker nu en driven projektledare inom logistik och/eller inköp som ska vara med att driva och utveckla företagets supply- och logistikfunktion. Vill du utveckla dig både som ledare och supply chain-specialist kan Climeon erbjuda dig en utmanande roll på ett bolag som ligger i framkant när det gäller hållbar energi.

Climeon är ett svenskt produktbolag inom energiteknik. Bolagets unika teknik för värmekraft – Heat Power – tillgängliggör en stor outnyttjad energikälla och ger hållbar el från varmvatten, dygnet runt, året runt. Heat Power är en billig och förnybar energikälla med potential att ersätta mycket av den energi som idag kommer från kol, kärnkraft, olja och gas. Climeons teknik för återvinning av spillvärme minskar såväl bränsleförbrukning som koldioxidutsläpp, vilket innebär både ekonomiska och miljömässiga besparingar.

Läs mer på www.climeon.com

Om rollen

Som Project Manager ansvarar du för att samordna, planera, genomföra och följa upp arbetet på avdelningen som i dagsläget består av fyra personer. I rollen kommer du att arbeta med alla olika delar inom Supply Chain för att säkerställa en hög kvalité och effektivitet. Det är därför av vikt att du har insikt i och förståelse för sambanden mellan ex. inköp, logistik, tillverkning, lager och tillhörande system. Du förväntas arbeta med förbättringar och utveckling på avdelningen, både kulturellt och strukturellt bl.a. med att utveckla processer och system. Rollen innebär också ett korsfunktionellt samarbete inom bolaget genom de olika projekt som drivs. I befattningen rapporterar du direkt till CFO.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Utveckla och ansvara för processer och systemstöd på avdelningen i nära samarbete med berörda kollegor inom andra funktioner såsom IT, Operations och Ekonomi.
Leda och driva avdelningens samarbete med externa leverantörer avseende system och processfrågor.
Samordna, planera och följa upp inköps-, tillverknings- och logistikflöden på avdelningen.
Utveckla inköpsstrategier och processer internt i teamet inom ex eftermarknad, tillverkning, garantiärenden och logistikfrågor.
Planera och genomföra inköp samt koordinera tillverkning till kundprojekt.
Säkerställa on time delivery i kundprojekt.

Erfarenhet och kompetens

För att bli aktuell för tjänsten krävs att du har erfarenhet från arbete med logistikflöden, inköp, tillverkning, förhandling och/eller leverantörsavtal. Önskvärt är också att du har en relevant utbildning på högskolenivå, troligtvis med inriktning mot logistik och inköp eller liknande. Erfarenhet av projektledning, ledarskap, samt kompetens gällande granskning av projektdriven verksamhet är meriterande liksom kunskaper i digitalisering av order-, logistik- och inköpsprocesser. Vi ser gärna att du har bakgrund från tillverkande industri. Tjänsten kräver goda kunskaper engelska, både i tal och skrift. Svenska är meriterande. Vi förutsätter att du har goda kunskaper och är van att arbeta i ERP-system men även i MS Excel samt andra MS Office-funktioner. Bolaget arbetar i dagsläget i Microsoft Dynamics men tidigare erfarenhet kan även komma från motsvarande system.

Förutom formell kompetens ser vi personliga egenskaper såsom god analytisk förmåga, logiskt tänkande och god samarbetsförmåga som viktiga för att nå framgång i tjänsten. Vi sätter också stort värde på din förmåga och vilja till utveckling och förändring. Du är en engagerad och strukturerad person som löser problem genom att vara kreativ och dynamisk i ditt sätt att tänka och agera. Vidare kombinerar du en väl utvecklad kommunikations- och samarbetsförmåga med en lyhördhet för dina kollegor och en prestigelös och lösningsorienterad hållning.    

För rätt person finns möjligheter att ta vidare kliv i organisationen i takt med bolagets fortsatta utveckling. 

Tjänsten är baserad vid bolagets huvudkontor i Kista norr om Stockholm.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


25 april 2024

SCM Manager

SCM Manager

3 maj 2024

Terminalansvarig, Luleå

3 maj 2024