OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i förändringen mot en grönare framtid, på ett av Sveriges kanske mest snabbväxande och banbrytande företag inom energi- och industrisektorn? Är du en analytisk ekonomi- och kalkyleringsentusiast med stark kommunikativ förmåga? Då vill du inte missa denna chans!
För vår kunds räkning söker vi nu en Project Controller som kan driva och kvalitetsäkra arbetet/projekten med budget, prognos och kalkylering. Tjänsten är på distans, med undantag för att (vid behov) kunna delta på möten on-site. Anställningen sträcker sig från augusti till slutet av december, med goda chanser till förlängning efter periodens slut. Rollen kommer utan tvekan att erbjuda dig stora personliga och karriärsmässiga utvecklingsmöjligheter, och du kan förvänta dig en inspirerande, entusiasmerande och motiverande miljö tillsammans med likasinnade människor.
Arbetsbeskrivning:
Stöd i kalkylering till projektledare inom projekt/affärsutveckling
Uppföljning och analys av utfall inklusive nyckeltal
Kontinuerligt vidareutveckla processer, rutiner och verktyg
Rapportering till verksamhetschefer, ledning och styrelse
Vi söker dig som har
Bred förståelse för ekonomi/budgetplanering och kalkylering
Förmågan att samla in och analysera viktig ekonomisk information för att planera och ta beslut och bidra till företagets/projektens lönsamhet
Strukturella vanor och vet hur du tydligt presenterar och sammanställer underlag, prognoser etc.
Mycket god kommunikativ, muntlig och skriftlig, förmåga i svenska och framförallt på engelska (då mycket kommunikation kommer ske på båda språken)
Intresse för hållbarhet och grön, teknologisk utveckling
Kvalifikationer och erfarenhet:
Din utbildning är ekonomiskt inriktad och du har erfarenhet av att arbeta som Controller inom en projektverksamhet. En lämplig bakgrund kan även vara din tidigare erfarenhet av projektledning eller som entreprenadingenjör inom industri/energisektorn. Vidare talar du som tidigare nämnt flytande svenska och engelska, i såväl tal som i skrift, samt är van att arbeta i ett högt tempo där du tydligt kan kommunicera och samarbeta tillsammans i tvärfunktionella team! Stor vikt kommer alltså att läggas på personliga egenskaper och tidigare erfarenheter!
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, med vanliga kontorstider på remote, med undantag för vissa möten on-site vid behov. Du kommer att bli anställd av Barona med tillkommande förmåner via kollektivavtal, men arbeta 100% hos kunden. Du kommer även att ha en dedikerad konsultchef som du rapporterar dina tider till och som finns med som stöd under hela perioden.
Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.
Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Lägg in en ansökan redan idag. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så kan ni höra av er till ansvarig rekryterare, Louise Hellberg (louise.hellberg@barona.se)