Projekt- och leveransansvarig

Projekt- och leveransansvarig

Arbetsbeskrivning

Du vill utveckla och förbättra! Det vill vi på Telge AB! Vi vill skapa ett bättre, smartare och mer hållbart Södertälje. Här är allt möjligt för dig som är modig och handlingskraftig, som vill arbeta med hållbarhet och digitalisering. Hos oss får du vara med och utveckla. Telge AB är för dig som vill förbättra!

På Södertälje kommunkoncerns IT-avdelning (nedan kallat DIGIT) arbetar idag drygt 25 engagerade specialister och generalister. Vi arbetar med IT-arkitektur, utveckling, förvaltning och drift - allt med målet att leverera de bästa, effektivaste och säkraste tjänsterna till kommunkoncernens alla verksamheter. Nu söker vi en projektkontors- och leveransvarig som ska ansvara för DIGITs projektkontor samt koordinera och hålla ihop våra projekt. Vidare kommer du att vara ansvarig gentemot verksamhetens olika nyckelpersoner för att säkerställa leveransen samt följa upp våra tjänster.

Arbetsuppgifter och ansvar
I en kommun, som gör nästan allt, kommer du i din roll kommer du att få innehållsrika och omväxlande dagar. Projekten varierar från att utveckla bättre trådlösa nät för ca 10 000 elever till nya appar för hemtjänstens medarbetare eller nya bättre betallösningar för Tom Tits. Här utvecklar och skapar vi bättre, mer användarvänliga digitala lösningar för medborgare och besökare till vår kommun.

I dina arbetsuppgifter kommer du driva och leda projektkontoret och interna projektrådet, ansvara för att bevaka kvalitet, tid och budget för de program och projekt som rör DIGITs verksamhet samt vara föredragande i rådet. Vidare kommer du att arbeta med att fånga verksamhetens krav och behov samtidigt som du har bra överblick på projektportföljens innehåll. Ytterligare ligger ansvaret på dig att koordinera kommunikationsbehovet med berörda aktörer och medverka i strategiska forum med verksamheterna för att samordna kommande och pågående projekt och leveranser.

Vidare ingår att leda analys- och effektutvärdering för våra projekt, följa upp våra leverantörer och ha dialog med verksamheternas utpekade personer kring leveranserna. En annan viktig del i ansvaret är uppföljning och rapportering av pågående leveranser, att fånga upp behov och i samarbete med leveransfunktionerna genomföra ständiga förbättringar. Du är vår interna kontaktyta för frågor som rör leveransen och utfallet

Vi är Telge AB
Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också vårt eget shared services - Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst - sin kärnaffär. Hos oss kan du förena det bästa av två världar och jobba i ett sammanhang som du själv har stora möjligheter att påverka. Vi har resurserna, karriärvägarna, möjligheterna och tryggheten i det stora företaget. Men här finns också det lilla och familjära hos det mindre bolag du arbetar inom.

Vem är du?
Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du flera års erfarenhet av projektmetoddiken XLPM eller annan projektmetodik samt ha arbetat flera år som beställare för en IT-avdelning gentemot externa leverantörer. Du är bra i kunddialogen och kan kommunicera på operativ och taktisk nivå. Självklart är du van vid projektstyrning och har ett starkt operativt driv. Som person är du självständig, uthållig och kan jobba målmedvetet mot överenskomna projekt- och leveransmål. Att ta ansvar och prioritera vad som är viktigt samtidigt som du ser helheten ur ett koncernperspektiv är enkelt för dig. Du behöver känna igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Vidare är det viktigt att du talar och skriver svenska och engelska.

Ansök redan idag
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pia Boström, 0703-14 68 66, pia.bostrom@se.experis.com.

Vänta inte! Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten, som kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Ansök redan nu, men senast 15 april 2022.

Om Telge
Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kenneth Willström

Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 19 april 2022

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023