Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till "Möjligheternas region" - projektet som ska forma framtidens näringslivsarbete i Region 8, präglat av ett coachande, proaktivt och möjlighetsskapande arbetssätt. Region 8, som består av Dorotea, Lycksele, Malå, Norsjö, Storuman, Sorsele, Vilhelmina och Åsele kommuner, har gått samman och sökt ett gemensamt näringslivsprojekt. Projektets mål är fler och växande företag i Region 8. Projektets primära målgrupp är privata små och medelstora företag med särskild prioritet på kvinnor, unga samt utlandsfödda. För att få ett långsiktigt konkurrenskraftigt näringsliv måste företagandet byggas med hållbar tillväxt i fokus. Projektet kommer att ha en huvudprojektledare som har ett samordnande ansvar över att målen uppfylls och att aktiviteterna genomförs enligt plan. Varje kommun i Region 8 kommer att ha en lokal projektledare som genomför aktiviteterna, har de lokala företagskontakterna och är vägen in i projektet.

Region8 ligger i Västerbottens läns inland och är en samverkan mellan åtta kommuner, Dorotea, Lycksele, Malå, Norsjö, Storuman, Sorsele, Vilhelmina och Åsele kommuner. Åtta kommuner som erbjuder växlande årstider, bra boende och mycket aktiviteter.
Här finns fjälldalar med några av landets härligaste turistanläggningar. Möjlighet att leva nära naturen och ha tillgång till all modern teknik. Goda kommunikationer med flyg till huvudstaden, tåg till kusten och Europavägar i alla väderstreck. Rikt kultur och föreningsliv samtidigt som du känner trygghet för dina närmaste. Missa inte världens längsta linbana, djurparken, Kungsleden, golfbanor och alla caféer.


ARBETSUPPGIFTER
Som projektadministratör i "Möjligheternas region" kommer du bland annat att:
- Samordna ekonomiska redovisningar från alla åtta samverkansparter
- Delta på olika styrgruppsmöten och andra träffar
- Skapa struktur och rutiner för samarbetsparterna
- Ansvara tillsammans med projektledaren för projektstöd gentemot projektmedarbetarna.
- Ansvara för rapportering till finansiärer
- Bistå projektledaren vid upphandling av olika varor och tjänster enligt gällande lagstiftning

Du kommer att var stationerad vid Näringslivskontoret i Storuman.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasiekompetens. Högre utbildning är meriterande. Erfarenhet av projektadministration är en fördel. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av arbete med EU:s regionala fonder. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god datorvana och B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet krävs

ÖVRIGT
Kommunen har valt medier för denna rekrytering och undanber sig därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare i rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Näringslivschef Johan Duvdahl
0951-142 60
Näringslivssekreterare Mona Olovsson
0951-141 05
Projektadministratör Erika Hjukström
0951-141 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storumans kommunföretag AB Storuman
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 50 procent Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 , upphör: 2018-08-31 .
  • Publicerat: 25 juni 2015

Besöksadress

Blå Vägen 242 Storuman
None

Postadress

Storumans kommun
Storuman, 92381

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010