Projektadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 550 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten, gator, parker, lekplatser, skogsmark och den interna servicen som städ, tryckeri, fordon och konferens. Vi utvecklar infrastrukturen, bygger nya skolor och har hand om kommunens naturområden och fastigheter.



Tjänsten är placerad på enheten mark- och infrastrukturprojekt på markavdelningen.

Enheten har idag 16 medarbetare och huvuduppdraget är att ansvara för planering, samordning, genomförande, projektledning och byggledning i kommunens stora exploaterings- och investeringsprojekt inom stadsbyggnad och infrastruktur inklusive broar och översvämning. Inom enheten finns projektledare, byggledare, projektkommunikatör, projektadministratör och informationsförvaltare. 

Vi kan erbjuda dig en spännande arbetsplats med varierade arbetsuppgifter där du har en roll i Karlstads utveckling mot ett hållbart samhälle.

Arbetsuppgifter
Som projektadministratör kommer du att ingå i en grupp med ansvar för genomförandet av hela processen, från planering till färdig anläggning/område. Du kommer vara ett administrativt stöd till i huvudsak enhetschef och projektledare. 

Du kommer bland annat att stötta projektledarna i flera olika projekt vid projektmöten, ekonomiuppföljning, projektuppföljning, upphandlingar samt mindre utredningsuppdrag. I arbetsuppgifterna ingår även att bistå vid verksamhetsplaneringen, sammanställa månadsrapportering och information till diverse intressenter. Övrig administration så som föra minnesanteckningar, mötesbokningar, kurs- och konferensbokningar med mera ingår också i rollen. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetat minst två till tre år med administration och har erfarenhet av en liknande tjänst. Du har goda kunskaper i O365-paketet och har erfarenhet av att skriva mötesanteckningar och protokoll. Då en stor del av arbetet kommer att handla om att sammanställa material är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt.  

Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande kommunal verksamhet eller bygg- och fastighetsbranschen, likaså om du har erfarenhet av att jobba som projektadministratör inom exploaterings- och infrastrukturprojekt. 

Arbetet innebär mycket frihet under ansvar varför du behöver vara självgående, initiativtagande och kommunikativ med kollegor, både inom egna enheten och andra verksamheter samt konsulter. Som person är du administrativ, serviceinriktad, nyfiken och social. Du samarbetar väl med alla typer av människor och gillar ordning och reda. 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024