Projektadministratör 50% till myndighet i Stockholm

Projektadministratör 50% till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du fyra års erfarenhet som projektadministratör och söker ett konsultuppdrag på deltid? Då kan detta vara någonting för dig!

En myndighet i Stockholm söker nu en projektadministratör för ett uppdrag på 50%, ca 20 timmar i veckan. Uppdraget är med placering på Kungsholmen. Planerad start för uppdraget är den 30 oktober 2023 och det sträcker sig till 30 april 2024.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som projektadministratören är du spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Som administratör samverkar du brett med bl a gruppchef, projektadministratörer, projektledare, projektmedlemmar, sponsorer, chefer samt externa leverantörer och entreprenörer.

I uppdraget ingår bland annat:

• Utföra dokumenthantering enligt TF:s rutiner och riktlinjer
• Stötta i digitala projektverktyg och i rapporterin
• Diarieföra handlingar i TF:s system EDIT samt vara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern part
• Vid behov skriva protokoll vid möten, arrangemang och workshops samt distribuera och arkivera material
• Utföra mötesbokningar, resebeställningar och tidsplanering
• Hantera beställningar av IT och kontorsmaterial
• Fakturahantering i TF:s ekonomihanteringssystem Agresso
• Vara behjälplig vid nyanställningar
• Bistå vid anskaffning och avslut av konsultuppdrag
• Bistå med verksamhetsspecifik introduktion till nya personer
• Medverka och bidra till utveckling av TF:s administratörsnätverk
• Vara behjälplig med arbetsuppgifter som närmaste chef/projektledare önskar


Vem är du?
Vi ser att du som söker har:

• Gymnasial examen med relevant inriktning
• Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet
• 4 års arbetslivserfarenhet av arbete som program- eller projektadministratör
• 4 års arbetslivserfarenhet av arbete med Webforum eller liknande dokumenthanteringssystem
• 4 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
• 4 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering
• Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift

Meriterande:

• Erfarenhet av minst 4 uppdrag som administratör inom offentlig verksamhet
• 4 års erfarenhet av arbete i dokumenthanteringssystem
• Minst 4 års erfarenhet av arbete i EDIT (Platina)
• Minst 3 års erfarenhet av fakturahantering i ekonomisystemet Agresso
• Erfarenhet från arbete inom minst 2 infrastrukturprojekt

Personliga egenskaper:

• Systematisk och strukturerad
• Förmåga att kunna prioritera och arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt
• Självständig och tar egna initiativ
• Hjälpsam, flexibel och lösningsinriktad
• God kommunikativ förmåga

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Heltidsjobb som administratör på Swedbank!

Heltidsjobb som administratör på Swedbank!

2 maj 2024

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

2 maj 2024