Projektadministratör för konsultuppdrag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är ett statligt bolag behöver stärka upp teamet inom IT-avdelningen med en projektadministratör som kan supporta ett flertal IT-projekt med administration och struktur. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående och pågå t.o.m. den 28 feb 2022.

Om uppdraget

I rollen som projektadministratör kommer du vara ett stöd till projektledarna och projekten som ingår i IT-avdelningens aktiva portfölj. För att kunna axla rollen förutsätter det att du är strukturerad, ansvarstagande samt har god förmåga att kunna ta egna initativ. Som projektadministratör behöver du ha god överblick och god framförhållning, men även vara flexibel och kunna hantera de behov som uppkommer. I arbetet är det viktigt att följa regler för offentlig upphandling, allmänna handlingar samt projektets processer och rutiner. Som projektadministratör rapporterar du till projektledare och sektionschef för IT-projekt.

I rollen som projektadministratör kommer du stötta och leda projektledare och projekt genom att bl.a. ansvara för följande arbetsuppgifter;

- Ansvara för och ta fram rutiner av projektgemensam hantering av dokument för att säkerställa ett stabilt arbetsflöde för projektets dokumentation.
- Ansvara för och administrera och strukturera projektens ytor i EDIT, Project Place, Webbforum, Intranätet och andra kanaler.
- Bistå vid skrivande samt uppdatering av styrdokument (projektspecifikation, planer, rapporter) enligt gällande investeringsprocess och projektstyrningsmodell, PROPS/XLPM.
- Upprätta presentationsmaterial och skriva mötesprotokoll vid behov.
- Paketering, utskrifter och utskick av förfrågningsunderlag/kontrakthandlingar/documentation.
- Upprätthålla semesterlistor.
- Skapa och upprätthålla introduktionsinformation för nya projektledare inom IT-avdelningen, respektive kommunicera rutiner etc. inom projektet.
- Ansvara för och administrera beställningar/förlängningar av konton, passerkort, hårdvara och driftstjänster för projektens medlemmar.
- Ta emot och granska och kontera fakturor.


Om dig

Vi söker dig som har genomfört en utbildning/kurs inom projektledning och har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med projektadministration för IT-projekt. Du är självgående och har minst fem års erfarenhet av att arbeta med administration, varav två år inom offentlig verksamhet. Du har även erfarenhet av att arbeta med editering och uppdatering av intranät och andra gemensamma kanaler samt besitter goda kunskaper inom Officepaketet. Som person är du strukturerad och har lätt för att samarbeta med andra.

Process och ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi, därefter är nästa steg en intervju hos oss (alternativt Teams-intervju). Vi tar referenser på slutkandidater.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-5869311.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2021

Liknande jobb


Kontorsassistent

23 januari 2021

Corporate Service Assistant

22 januari 2021

22 januari 2021

Bokningsadministratör

Bokningsadministratör

22 januari 2021