Projektadministratör till enhet för inköp och upphandling!

Arbetsbeskrivning

www.novareprofessionals.se

Novare Professionals söker nu efter en erfaren projektadministratör med inriktning mot inköp och upphandling. Hos enheten sker just nu flera spännande trafikupphandlingsprojekt och flera projekt förväntas initieras den närmaste tiden.

Om rollen

I rollen som projektadministratör kommer du att stötta projektledning i framförallt två projekt och även övriga medlemmar i respektive projektgrupp med administrativa göromål. Det kommer att innebära allt ifrån förberedelser för olika möten, mötesbokningar, projektdokumentation, tilldelning av korrekta befogenheter i systemen och stöd till projektledning med framtagande av rapporter.

I rollen kommer du framförallt att:

·         Förbereda olika möten såsom projektgruppsmöte, styrgruppsmöte och möte med andra intressenter.
·         Boka möten och skriva mötesanteckningar/protokoll
·         Delta i framtagande av presentationer och korrekturläsa underlag
·         Framtagande av projektdokumentation
·         Ansvara för Diarieföring i enlighet med diarieföringsplan
·         Stöd till projektledningen i framtagande av olika projektrapporter- bl.a. projekts statusrapport (enligt XPLM/Props projektmetodiken)
·         Stöd till projektledningen i ekonomiuppföljning
·         Stödja projektledningen i framtagande av visuell information i projektrummet.

Därtill kommer du löpande att stötta med projektets aktuella administrativa uppgifter vid behov.


Vem söker vi?

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person med en god samarbetsförmåga och ett sinne för struktur och systematiskt arbetssätt. Du är ansvarstagande och noggrann i ditt sätt och har lätt för att kommunicera och informera. Är du en person som tar egna initiativ och har lätt för att arbeta självgående så kommer du snabbt att komma in i rollen.

 
Vad behöver du kunna?

Då rollen arbetar relativt självständigt med att avlasta teamet ser vi det som avgörande att du har tillräckligt mycket erfarenhet för att känna igen dig i arbetsuppgifterna. Vi ser det även som ett krav att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och flytande kunskaper i svenska.

Vi ser det som meriterande om du har kunskaper i XPLM/Props projektmetodik, kunskaper i agresso och projektplatsen.

Förutom det kommer din tidigare erfarenhet av diarieföring, upphandlingar och stora, komplexa projekt kommer bidra till att du snabbt kommer in i rollen och kan leverera.


Om teamet/Projektorganisation

Enheten för upphandling och inköp består av  flera team med 8 – 15 medarbetare med upphandlings-, ekonomi-, juridisk och trafikkompetens. Projektgruppen leds av projektledare som i sin tur rapporterar till sponsor. Projekten har också varsin styrgrupp. Utöver projektgruppen är ett stort antal sakkunniga från hela myndighetens organisation involverade i projekten. Projektadministratören kommer att rapportera till projektledare i ovan nämnda projekt.


Övrig information

Start: September 2018.
Uppdragslängd: 12 månader med goda möjligheter till förlängning.
Omfattning: 40 i timmar per vecka
Ort: Stockholm


Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Manager Anna Liljegren

Talent Manager Anna Liljegren
0735148095
Talent Manager Anna Liljegren
0046735148095
Rekryterare Joakim Groth

Talent Manager Anna Liljegren
0046764291803
Rekryterare Joakim Groth
0735148095

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 4 september 2018

Besöksadress

Blasieholmsgatan 4B
None

Postadress

Blasieholmsgatan 4B
Stockholm, 11148

Liknande jobb


31 maj 2024