Projektadministratör till offentlig förvaltning på Kungsholmen

Projektadministratör till offentlig förvaltning på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning
I rollen som projektadministratör kommer du att vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Du kommer även att ansvara för att hantera löpande administrativa frågor, lösa uppkommande administrativa frågor samt ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation. Din uppgift är att stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, rapportering och ekonomi. Du kommer även att arbeta med:

   • Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
   • Delta vid framtagning av ledningsgruppsmaterial
   • Ta emot, granska och kontera fakturor
   • Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt
   • Medverka i projekt kommunikationsinsatser- informationsmail, informationsmöten och arrangemang
   • Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
   • Genomföra resebokningar för projektmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas
Vem är du? 
Vi söker dig som är systematisk, strukturerad och tar egna initiativ. Vidare söker vi dig som är hjälpsam och har en förmåga att prioritera och arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Arbetet ställer krav på att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Andra krav för tjänsten är:

   • Gymnasial examen med relevant inriktning
   • 5-8 års dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete som administratör, gärna projektadministratör
   • Goda kunskaper i MS-Office och god datorvana
   • Minst 3 års praktiskt erfarenhet av dokumenthantering
   • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande är om du också har:

   • Kompetens inom projektadministration
   • Erfarenhet av att arbeta i projektform
   • Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
   • Erfarenhet av projekt/uppdrag med ett stort antal olika intressenter
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag i Stockholm som omfattar 30 timmar/vecka med start omgående och löper till och med 2022-05-31 med eventuell chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Melanie Grunow via mail: melanie.grunow@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024