OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt med projektadministration? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu en administratör på 75% som kan stötta i ett projekt. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser!
OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Svenska kraftnät är idag etablerat på flera orter i landet med huvudkontoret lokaliserat i Sundbyberg. Totalt omfattar lokalerna drygt 1100 arbetsplatser och närmare 30.000 kvm. Affärsverket växer och för att skapa rätt förutsättningar i deras lokaler drivs ett program för att ta fram en långsiktig och hållbar lokalförsörjningsstrategi. Strategin kommer att medföra lokalprojekt runt om i landet där Svenska kraftnät både kommer vara hyresgäst och/eller fastighetsägare. Programmet leds av myndighetens Lokalstrateg som tillhör enheten Fastighet. Programmet har nu ett behov av
att tillföra en administrativ konsult som kan stötta lokalprogramledaren i dennes arbetsuppgifter med administration och vissa utredningar.
Du kommer inledningsvis arbeta som konsult via Academic Work och denna tjänst är på 75%.
ARBETSUPPGIFTER
* Du kommer att vara ansvarig för program- och projektadministration samt för att genomföra vissa utredningar
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
* Bistå lokalprogramledaren i dennes arbete att övergripande leda, samordna och administrera projektets genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat
* Projekt- och programadministration
* Genomföra utredningar
* Planering och uppföljning vilket bland annat inkluderar budget, budgetuppföljning och arbete i Svenska kraftnäts projektverktyg
* Ta fram underlag för beslut
* Bistå med projekt- och programadministration i de projekt som genomförs inom ramen för Lokalplan 2024
* Föra protokoll
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad akademisk utbildning inom administration eller liknande
* 3-4 års arbetslivserfarenhet inom projektadministration inom bygg- eller fastighetsområdet
* Har mycket goda kunskaper i Officepaketet
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du tidigare deltagit i ett lokalprojekt och i lokalprojekt hanterat budgetuppföljning och protokollföring samt självständigt genomfört en eller flera utredningar kopplat till ett lokalprojekt .
Som person är du:
* Initiativtagande
* Flexibel
* God samarbetsförmåga
Det kommer även ingå en säkerhetsprövning längre fram i processen om du går vidare.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Januari där en säkerhetsprövning sker innan start
Omfattning: 75%
Placering: Stockholm, Sundbyberg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231