Projektadministratör till Svenska kraftnät

Arbetsbeskrivning

Vi söker en projektadministratör till Svenska kraftnät i Sundbyberg.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget



Resursen kommer att jobba i de två projekten Ekhyddan - Nybro och Nybro - Hemsjö.

Projektadministratören är en viktig kugge och informationsbärare i projektet och ansvarar för att administrera, dokumentera, diarieföra och hålla ordning och reda på projektets dokumentation genom hela projekttiden (planering, projektering, upphandling, bygg och slutfas). I uppdraget ingår att stötta projektledaren med mötesmanagement och annan relevant dokumentation för projektet. I mån av tid bistå två andra delprojektledare. Administratören kommer att representera Svk i olika forum och verka både internt och externt.

Administratören är ansvarig för att självständigt planera sina åtaganden inom sitt ansvarsområde och rapporterar till projektledaren.

Arbetsuppgifter:

Administrera och dokumentera genom hela projekttiden (planering, projektering, upphandling, bygg och slutfas)

Diarieföra i W3D3

Mötesmanagement (förbereda presentationer, kalla deltagare, protokollföra) projektets möten och andra relevanta möten

Leda och driva egna möten avseende projektets dokumentation internt och externt (Svk internt, projektgrupp och entreprenör)

Bistå vid upphandlingsfas

Administrera on/off boarding och behörigheter i projektets system och verktyg

Krav

Gymnasieutbildning (alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet)

Körkort (B-behörighet)

Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom projektadministration där del av åren är produktion ute på site inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Minst 2 års erfarenhet att kommunicera med interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer, myndigheter

Minst 2 års erfarenhet av PC, arbeta i Office paketet samt olika typer av webbaserade verktyg/system

Meriterande

1 års erfarenhet av ekonomiadministration/redovisning.

1 års erfarenhet av diarieföring.

3 års erfarenhet av stödjande roll till projekt, program eller linje.

Övrig information



Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds alltid villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats, tjänstepension och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs mer om oss på centio.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 9 juli 2022

Liknande jobb


Entreprenadchef till GVV

Entreprenadchef till GVV

30 september 2023