Projektadministratör/Ekonomiassistent till väletablerat teknikkonsultbolag

Arbetsbeskrivning

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du arbetat inom fakturering?



SW söker för kunds räkning en serviceinriktad och ansvarstagande Projektadministratör/Ekonomiassistent. Kundföretaget är ett väletablerat och internationellt teknikkonsultbolag som sitter i moderna och öppna lokaler i Solna. Du ansluter till en positiv och dedikerad arbetsgrupp på 5 personer och tillsammans hanterar ni administration och ekonomi för företagets pågående projekt. Du ansvarar för en utav företagets större kunder och hanterar arbetsuppgifter såsom projektadministration och fakturering. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 1 år med start i början av juni 2017. För rätt person finns goda möjligheter för fortsatt utveckling hos kund efter uppdragets slut.

Tjänstebeskrivning
I rollen som Projektadministratör/Ekonomiassistent kommer du att ansvara för en utav företagets större kunder och du är behjälplig med alltifrån inkommande ordrar, projektadministration (exempelvis tidrapportering och leverantörsfakturahantering) till fakturering. Du har givetvis en betydande kontakyta mot kundföretaget och samarbetar tätt med berörda kollegor och underleverantörer.

Som Projektadministratör/Ekonomiassistent står du för en utmärkt administrativ service till kunden och hanterar arbetsuppgifter så som:

- Kundorder
- Projektadministration (exempelvis tidrapportering och leverantörsfakturahantering)
- Fakturering
- Ta fram underlag till kund
- Kundkontakt och kontakt med berörda kollegor såsom kund- och affäransvariga

Det här är tjänsten för dig som har arbetat som Ekonomiassistent sedan tidigare och vill visa vad du går för på ett utav Sveriges största teknikkonsultbolag! Du ansvarar för en utav företagets större kunder och står för en utmärkt administrativ service tillsammans med dina kollegor!

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har genomfört eftergymnasiala studier inom ekonomi vid högskola/universitet alternativt yrkeshögskola. Vi söker dig som har arbetat minst 2 år som ekonomiassistent/orderadministratör där du framför allt har hanterat fakturering. Vi ser gärna att du har arbetat i Visma Control sedan tidigare men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Som person är du driven, kommunicerande och du står för en följsamhet som överträffar kunderna och kollegornas förväntningar. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetsätt samtidigt som du är flexibel och fungerar utmärkt i en koordinerande roll där du med din doer-attityd tar tag i saker som behöver göras. Vidare är du - precis som dina kollegor – prestigelös och hängiven.

Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 1 år med start i början av juni 2017. För rätt person finns goda möjligheter för fortsatt utveckling hos kund efter uppdragets slut. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sök redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 0766-47 16 39.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Kontorstider Konsultuppdrag på 1 år med start i början av juni.
  • Publicerat: 2 mars 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024