Projektadministratörer

Projektadministratörer

Arbetsbeskrivning

Vi söker projektadministratörer till externfinansieringsenheten vid planeringsavdelningen i Norrköping.

Hos oss arbetar du i team och vi verkar tillsammans för att stötta vår verksamhet och säkerställa god kvalitet. Har du ett utpräglat sinne för service och en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt? Vi erbjuder ett rikt och utvecklande arbetsliv med stort engagemang och god arbetsmiljö!


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som projektadministratör utgör du ett kvalificerat administrativt stöd till projektledningen i Migrationsverkets externfinansierade projekt. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för löpande dokumentation, diarieföring och arkivering. Du för minnesanteckningar och protokoll vid möten, ansvarar för viss fakturahantering och administrerar tidrapporter. Vidare deltar du i planeringen och det praktiska arbetet i samband med seminarier och övriga mötesarrangemang. Du informerar och ger råd till projektledning och projektmedarbetare om administrativa villkor för genomförandet av projekt med extern finansiering.


Personliga kompetenser
Du är en person som arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har ett professionellt förhållningssätt och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samtidigt som du anstränger dig för att leverera de bästa lösningarna. Att vara noggrann och ta ansvar för att kvalitet upprätthålls är viktigt för dig och du tummar inte på effektiviteten i ditt arbete. Under stressade eller pressade situationer har du en förmåga att bibehålla ditt lugn och fokusera på rätt saker. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett sätt som gynnar verksamheten och som gör att du når dina mål inom givna tidsramar.



Krav:

- Lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen
- Minst 1 års erfarenhet av liknande administrativ roll i projektmiljö 
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet, gärna även av diarieföring
- God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift
- God datorvana och goda kunskaper i Officepaketet

Meriter:

- Erfarenhet av administrativt arbete inom projekt med EU-finansiering
- Erfarenhet av arbete i ekonomisystem, gärna Agresso


Villkor
Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader
Arbetstider: kontorsarbetstid 
Vi tillämpar individuell lönesättning. 
Placering: Norrköping 
Tillträde: 1 mars eller tidigare enligt överenskommelse

Vill du veta mer
För mer information om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Ansökan 
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 8 december 2021. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet.


I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och Migrationsverkets värdeord mod, empati och tydlighet.


När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan. Ansökningar med ofullständigt CV eller uteblivna svar på frågor beaktas inte i lika stor utsträckning. Som en del i rekryteringsprocessen kan du behöva genomföra tester och/eller arbetsprover. Om du kallas till intervju kan du också komma att behöva besvara ett antal frågor kopplat till säkerhet.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024