OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en interim projektadministratör/kommunikatör till ett av Nordens största försäkringskoncerner med huvudkontor i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter:
Ansvarar för att upprätthålla projektets kommunikationsstrategi och för utvalda kanaler genomföra kommunikationen (t.ex. intranät, veckobrev m.m.)
Hantering av dagliga projektrelaterade uppgifter som till exempel rapportering och informationsflöden
Se till att varje team har de verktyg som behövs för att möta projektets leveranser och att de följer uppsatta utvecklade projektprocesser för uppföljning och kontroll
Skapa projektscheman som innehåller material-, lokal- och resursbehov
Ta ansvar för projektets gemensamma lagringsytor för dokumentation
Hjälpa till att dokumentera projektfaser och skapa sammanfattande rapporter för besluts- och förankringsgrupperingar
Arbeta nära projektresurser för att stötta dem i deras dagliga arbete avseende framdrift, tidsplaner, kvalitetsplaner, uppföljning, problemhantering, riskhantering etc.
Bidra till att bygga ett starkt team genom att utveckla relationer mellan varje team och gruppmedlem och illustrera hur enskilda gruppmedlemmar påverkar framgången för hela projektet
Stötta övriga projektledningen i deras sysslor
Kompetenskrav
God förmåga att kommunicera i tal och skrift (svenska och engelska)
Grundläggande förståelse för projektarbete
God IT-vana (MS Office, Teams, mm)
Vid frågor och funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef
Anne Tunhammar, 070 963 97 62
Eller maila till anne.tunhammar@humancapital.se